عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

با سلام خدمت همه دوستان

بدون هیچ مقدمه ای من از همه شما دوستان خواهش میکنم که نظرات خودتون رو بگید ، و بحث کنید تا بهتر بتونیم نتیجه بگیریم ، چیزهایی رو که من میزارم تو وبلاگ نقد کنید و نظر بدهید و نظرات همدیگر رو هم نقد کنید تا اینجوری به نتایج بهتری برسیم. پس خواهش میکنم نظر بدهید.

نکته بعدی اینکه ما تو این وبلاگ فعلا قرار نیست ازکسی یا حزب خاصی حمایت کنیم، بلکه فعلا فقط به این می پردازیم که چطور شخص مورد نظر را انتخاب کنیم،آن کاندید چه خصوصیاتی باید داشته باشد،ملاک های ما برای انتخاب یک شخص باید چه چیزهایی باشد و ...

پیشاپیش خیلی ممنون از همکاری شما دوستان

 یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 22 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

با سلام خدمت همه دوستان سلامی از جنس انتخاباتی

از امروز میخواهیم درباره انتخابات 92 هم بحث کنیم ، البته با کمک همه شما دوستان.

پس از همه شما دوستان خواهش میکنم در بحث ها شرکت کنید و با نظرات خودتان به همدیگه و به من کمک کنید.  

یا  علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:انتخابات,ریاست جمهوری,عوام,خواص, توسط مسعود

با سلام خدمت همه شما دوستان

بصيرت به تعبير اميرمؤمنان، يعني مشاهده درست و دقيق حوادث، تفکر و تدبر در آنها و سنجيدن مسائل و حوادث.

راستش در این بخش قصد دارم راجع به بصیرت و عوام و خواص صحبت کنم

بصیرت ، عوام ، خواص، سه کلید واژه ای که بسیار مهم میباشند، مخصوصا در شرایط کنونی جامعه ما ، که مقام معظم رهبری نیز در این چند سال اخیر روی این سه موضوع خیلی تاکید کرده اند.

من قصد دارم تا با یک سوال که برداشت خودم از بیانات مقام معظم رهبری است راجع به این سه کلید واژه سخنم را آغاز کنم و به قول معروف شفاف سازی کنم.

سوال:

شاید برای خیلی از شماها از جمله خودم پیش آمده باشد که چرا امام حسن(ع) با حاکم زمان خودش(معاویه) که ناحق و کافر هم بود بیعت کرد ولی امام حسین(ع) حاضر به بیعت با حاکم زمان خودش(یزید) نشد؟

در واقع این مشکل از اینجا ناشی میشود که بیشتر ما مردم خیلی سطحی فکر میکنیم و از هر چیزی فقط ظاهرش را می بینیم

به جای اینکه دقیق موضوع را بررسی کنیم و تمام نکات دخیل در آن موضوع را مد نظر قرار دهیم سریع بر اساس ظواهر موضوع نتیجه گیری کرده و دست به اقدامات اشتباه میزنیم.

جواب سوال بالا این است که حاکم زمان امام حسن(ع) یعنی معاویه خیلی زیرک بود و اگر چه کافر بود و اعمال ناشایستی از جمله خوردن شراب و ... انجام میداد،ولی بسیار زیرک و زرنگ بود.

یعنی معاویه همیشه ظاهرش را برای مردم درست و با ایمان نشان میداد و نمازش را اول وقت میخواند ، روزه اش را میگرفت، قرآنش را میخواند و ... ولی در خفا و پنهانی مرتکب هر جور گناهی میشد که کمترین آن شراب خوردن بود. فقط امام حسن و یاران نزدیک ایشان از این اعمال معاویه مطلع بودند.

اما در زمان امام حسین(ع) اینگونه نبود و شرایط کاملا با زمان امام حسن(ع) متفاوت بود. یعنی معاویه به صورت کاملا آشکار در مجالس عمومی گناه میکرد ،شراب میخورد ، حیوان باز بود ، نماز نمی خواند و ... و همه مردم از این کار ها آگاه بودند.

حالا میخواهم بگویم که چرا امام حسن بیعت را پذیرفت ولی امام حسین بیعت را نپذیرفت و قیام کرد.

جواب اینه که اگر امام حسن(ع) بیعت را نمی پذیرفت هیچ کسی از مردم به یاری امام حسن نمی آمد چون در نظر مردم معاویه یک شخصیت مسلمان و مومن وبا ایمان بود(زیرا آنها فریب خورده بودند) و با خودشان این طور فکر میکردند که چرا امام حسن با او بیعت نمیکند و میخواهد با یک شخص مسلمان بدون علت بجنگد مردم فکر میکردند که در این جنگ خونشان بی دلیل ریخته میشود. به همین خاطر به یاری امام نمی آمدند .امام حسن(ع) که از این موضوع آگاهی داشتند مجبور به بیعت شدند زیرا اگر قیام میکردند هیچ کس به خونخواهی ایشان برنمی خواست و آن قیام تقریبا بی اثر میشد.

اما در زمان امام حسین(ع) شرایط کاملا برعکس بود یعنی اگر بیعت را می پذیرفت غیر عادی و ننگ بود.

امام حسین (ع) بیعت را نپذیرفت و قیام کرد چون میدانست که مردم یاریش خواهند کرد(با توجه به چندین هزار بیعت نامه کوفیان)

و با توجه به اینکه مردم میدانستند قیام امام حسین بر حق است و به خونخواهی امام حسین(ع) بلند خواهند شد(مختار،سلیمان و...)

وهمین قیام بود که اسلام را زنده نگه داشت و اثرات آن را تا کنون که قرن ها از آن گذشته است شاهد هستیم و نیاز به توضیح بیشتر نیست.

اما چرا مردم (مخصوصا مردم کوفه) امام حسین(ع) را یاری نکردند، مربوط به نقش خواص و عوام و کمی هم بصیرت در جامعه میباشد که در بخش بعدی خواهم گفت.

یا علی 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

سلام خدمت همه شما دوستان

در این بخش قصد دارم تا راجع به نقش خواص در پیشبرد اهداف جامعه و آگاهی بخشیدن به عوام صحبت کنم

در ابتدا اجازه دهید تا عوام و خواص را از دیدگاه مقام معظم رهبری تعریف کنم

تعریف خواص جامعه

خواص چه كسانی هستند؟ آيا قشر خاصّی هستند؟ جواب، منفی است. زيرا در بين خواص، كنار افراد با سواد، آدمهای بی‌سواد هم هستند. گاهی كسی بی‌سواد است؛ اما جزو خواص است. يعنی می‌فهمد چه كار می‌كند. از روی تصميم‌گيری و تشخيص عمل می‌كند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرك ندارد و لباس روحانی نپوشيده است. به‌هرحال، نسبت به قضايا از فهم برخوردار است.

تعریف عوام جامعه

عوام يعنی كسانی كه وقتی جوّ به سمتی می‌رود، آنها هم دنبالش می‌روند و تحليلی ندارند. يك وقت مردم می‌گويند «زنده باد!» اين هم نگاه می‌كند، می‌گويد «زنده باد!» يك وقت مردم می‌گويند «مرده باد!» نگاه می‌كند، می‌گويد «مرده باد!» يك وقت جوّ اين طور است؛ اين‌جا می‌آيد. يك وقت جو آن طور است؛ آن‌جا می‌رود!

در ادامه میخواهم تا با ارائه یک جریان از اتفاقات زمان امام حسین(ع) که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری میباشد

نقش عوام و خواص را برای شما تشریح نمایم

همانطور که همه مطلع هستید در زمان امام حسین(ع) تعداد زیادی از مردم کوفه برای امام حسین نامه نوشته و با ایشان بیعت کردند و از امام خواستند تا قیام کرده و به کوفه بیاید.

اما امام حسین(ع) در راه بودند که فرستاده ی ایشان جناب مسلم ابن عقیل به امام خبر رساندند که به کوفه نیا ، کوفیان همه بیعت شکسته اند.

سوال: چرا کوفیان خود نامه نوشته و با امام بیعت کردند و یک دفعه هم خودشان بیعت شکستند؟

پاسخ به این سوال را من در 2 مبحث خواهم گفت:

1)نقش خواص آن زمان 2) نقش بصیرت مردم

خواص جامعه در هر زمان نقش بسیار بسیار مهمی را ایفا میکنند.طبق تعریف مقام معظم رهبری خواص افرادی هستند که به مسائل و شرایط زمان آگاه هستند و دارای قدرت تجزیه و تحلیل میباشند و توانایی تشخیص خوب از بد و حق از باطل را دارند.

در زمان امام حسین(ع) مردم کوفه درواقع در نقش عوام بودند و اصلا بصیرت نداشته و در جهت وزش باد حرکت می کردند، یعنی اگر باد به سمت شمال می وزید ،همه به سمت شمال میرفتند و اگر باد به سمت جنوب می وزید همه به سمت جنوب میرفتند.خلاصه اینکه هر کسی هر چیزی که میگفت سریع قبول کرده و به سمت او جذب میشدند.

خوب، حالا وقتی که با یک همچین مردم و همچین آدمهایی سرو کار داریم ، این خواص هستند که باید به این مردم آگاهی و بصیرت داده و به حرکت آنها جهت بدهند.اگر خواص هم به وظیفه خود عمل نکنند و یا اینکه درست به وظیفه خود عمل نکنند ، اون موقع هست که حرکت مردم به انحراف کشیده خواهد شد و به قول معروف میشه قوز بالا قوز.

در زمان امام حسین(ع) خواص آن زمان(مثلا قاضی شریح و ...) به درستی عمل نکرده و دلباخته مال دنیا شده و دل به دنیا بسته و علی رغم اینکه میدانستند که حق با امام حسین(ع) است ویزید باطل است ، از ترس جانشان و دلبستگی به دنیا و حکومت کاملا برعکس به وظیفه خود عمل کرده و مردم را علیه امام تحریک کردند ،و مردم هم که اصلا فکر نمیکردند و قدرت تحلیل درستی نداشتند ، تسلیم حکومت و خواص شده و تا جایی پیش رفتند که در کربلا در کشتن و شهید کردن نوه ی رسول خدا(ص) از هم دیگر پیشی میگرفتند.

توجه کنید که بصیرت داشتن و خواص جامعه چقدر در جامعه مهم میباشند و اگر بصیرت نباشد حتی دست به کشتن پیامبران و امامان هم خواهیم زد.

نتیجه با خودتان

یا علی 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

سلام خدمت همه دوستان

در این بخش میخواهم بگویم که اصلا چرا مردم انقلاب کردند و این انقلاب برای چه بود؟

خیلی خلاصه میخواهم بگویم که اتقلاب ما به خاطر شخص یا اشخاص خاصی نبود ،بلکه این انقلاب به خاطر اسلام و خود مردم بود و هست.

روشن تر بگویم که از آن اسلام که پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) و شهدا ،این همه برایش زحمت کشیدن تا به دست ما برسد دیگر چیزی با قی نمانده بود و همان هم در حال نابودی بود .

تک تک ما مردم در مقابل دین اسلام مسولیم و باید به وظیفه خودمان در قبال آن عمل کنیم وگرنه دچار گناه شده ایم.

پس انقلاب ما هدف خیلی بزرگی دارد.

حالا میخواهم یک پیام به این دشمنان قسم خورده خودمان بدهم که فکر میکنند با این فشارهای اقتصادی و...میتوانند این مردم شجاع و همیشه در صحنه ایران اسلامی را از میدان به حاشیه بکشانند.

یکی نیست به اینها بگه که حمایت و طرفداری ما از این انقلاب و نظام به خاطر این نیست که مثلا مرغ ارزان قیمت بگیریم ، برنج ارزان قیمت بگیریم ،گوشت ارزان قیمت بگیریم و....

انقلاب ما به خاطر خدا و اسلام است ، انقلاب ما و طرفداری ما به خاطر امام زمانمان است.

این درسته که مشکلات تقریبا زیاده و واقعا به مردم فشار میاد ولی ما این مشکلات را به خاطر خدا تحمل میکنیم و میدانیم که خداوند خود بر همه چیز آگاه است(قرآن:همانا بعد هر سختی ،آسانی است.)

پس همه ما در تظاهرات 22 بهمن امسال و انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهیم کرد و دوشادوش هم تبدبل به یک مشت واحد شده و بر صورت دشمنان این نظام و اسلام فرود خواهیم آمد و به این دشمنان خواهیم گفت که ما همه جوره محکم و استوار پای این نظام ایستاده ایم.

ای آمریکا و ای دشمنان ایران زمین از ما عصبانی باشید و در این عصبانیت بسوزید.



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

ايشان با اشاره به بي اثر بودن طراحي هاي مختلف سي سال گذشته به دليل ايمان و حضور هوشمندانه مردم در صحنه تأكيد كردند: امروز نيز مهمترين وظيفه آحاد مردم به ويژه جوانان و افراد تأثيرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامي و اعتماد به مسئولان است، و اصلي ترين وظيفه مسئولان هم تلاش و كار بي وقفه و همه جانبه و تدبير براي حل مشكلات و سرعت بخشيدن به حركت رو به جلوي كشور است.

رهبر انقلاب اسلامي در تحليل حوادث سي ساله انقلاب اسلامي و چگونگي انحراف برخي جريانها و گروهها و در نهايت ايستادگي آنها در مقابل مردم، افزودند: در اوائل انقلاب برخي افراد و جريانها كه مدعي روشنفكري و طرفداري از رأي مردم و خلق بودند و شعار دموكراسي مي دادند در مقابل خلقي كه نظام اسلامي را با بهاي سنگيني برسر كار آورده و به آن رأي داده بودند، ايستادند و با مردم مقابله مسلحانه كردند.

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...

 





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 12 / 12 / 1391برچسب:, توسط مسعود

با سلام خدمت همه ی شما عزیزان

آری ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی باز هم حماسه ای دیگر آفرید و یکبار دیگر چشم جهانیان را خیره

ساخت تا از حیرت و تعجب انگشت در دهان گذاشته و به این همه عزت و سربلندی ،غبطه بخورند.

انشاالله خداوند به همه مردم ایران خیر و برکت و هرچه خوبی هست را عطا بفرماید.

 

درود بر شرفت ای ایران و ای ایرانی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 22 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

خبرهای موثق حکایت از این دارد که در شرایط کنونی کشور ،دغدغه مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم در راهپیمایی فردا است وظیفه مردم ، فعالان و نخبگان جامعه ، زمینه سازی این حضور حداکثری است.

آری امروز هم حسین زمان منتظر لبیک ماست. لبیک یا حسین اولین و کمترین قدم ما میتواند باشد.

در پناه حق باشید

     یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 21 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد