عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریكا، كه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر كرده است.  

1. آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریكا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمیگردد؟
مبارزه از قبل از سال 43 شروع شد؛ يعنى از سال 32 با كودتاى 28 مرداد كه به وسيله‌ى آمريكائى‌ها در ايران انجام گرفت و حكومت دكتر مصدق را سرنگون كردند. مأموران آمريكائى رسماً آمدند ايران، با چمدانهاى پر از دلار، الواط و اوباش و اراذل و بعضى از سياستمداران خودفروخته را تطميع كردند و كودتاى 28 مرداد سال 32 را در اينجا راه انداختند و حكومت مصدق را سرنگون كردند. جالب اين است كه بدانيد حكومت مصدق كه به وسيلهى آمريكائى‌ها سرنگون شد، هيچگونه خصومتى با آمريكائى‌ها نداشت. او در مقابله‌ى با انگليسى‌ها ايستاده بود و به آمريكائى‌ها اعتماد كرده بود؛ اميدوار بود كه  آمريكائى‌ها به او كمك كنند؛ با آنها روابط دوستانه‌اى داشت، به آنها اظهار علاقه ميكرد، شايد اظهار كوچكى ميكرد. با اين دولت، آمريكائى‌ها اين كار را كردند. اينجور نبود كه دولتى كه در تهران سر كار است، يك دولت ضد آمريكائى باشد؛ نه، با آنها دوست بود؛ اما منافع استكبارى اقتضاء كرد، آمريكائى‌ها با انگليسها همدست شدند، پولها را برداشتند آوردند اينجا و كار خود را كردند.

تقريباً ده سال از اين قضيه گذشت، حادثه‌ى قيام مردم در پانزده خرداد و انقلاب اسلامى و مبارزات اسلامى و نهضت اسلامى پيش آمد. يعنى اينها ده سال فشار آوردند، كتك زدند، زندان كردند، اعدام كردند، هر كار خواستند در اين كشور كردند؛ بالاخره يك انفجارى در ده سال بعد از اين قضيه در خرداد 42 اتفاق افتاد. اينجا هم طرف قضيه اگرچه حكومت ظالم طاغوت و حكومت پهلوى بود، اما آمريكائى‌ها پشت سر اين حكومت قرار داشتند؛ آنها بودند كه آن را تقويت ميكردند و به وسيله‌ى او بر همه‌ى امور كشور ما مسلط شده بودند. اين مبارزه ادامه پيدا كرد تا سال 43؛ آمريكائى‌ها ناگزير شدند مستقيماً داخل مسائل بشوند. امام بزرگوار را در سال 43 تبعيد كردند. اينجا هم به حسب ظاهر، آنها توانستند حرف خودشان را پيش ببرند و به خيال خودشان ملت ايران را مغلوب كنند؛ اما ملت ايران مغلوب نشد.

بعد از سال 43 كه حكومت مطلقه‌ى محمدرضا پهلوى به پشتيبانى آمريكائى‌ها در كشور هزاران فاجعه آفريد و آمريكائى‌ها هم هرچه توانستند، به غارت و چپاول و توسعه‌طلبى و تجاوز در ايران ادامه دادند؛ ده‌ها هزار مستشارشان در ايران بردند، خوردند، پول گرفتند، شكنجه تعليم دادند، هزاران جنايت در ايران كردند، بالاخره در سال 56 و دنبالهاش سال 57 اين حركت عظيم ملت ايران به رهبرى امام بزرگوار شروع شد. اين دفعه، اين مبارزه ديگر مبارزهاى نبود كه اميد پيروزى براى دشمن وجود داشته باشد. ملت ايستاد، مقاومت كرد، فداكارى كرد؛ مردانش، زنانش، حتّى دانش‌آموزانش در خيابانها كشته شدند؛ اما سرانجام در سال 1357 ملت ايران پيروز شد. يعنى در اين مبارزه‌ى طولانى از سال 32 تا سال 57 - در طول مدت بيست و پنج سال مبارزه - بالاخره آن كه پيروز ميدان شد، ملت ايران بود.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان ۱۰/۰۸/۱۳۹۱
 
لطفا ادامه مطلب را بخوانید ...
 





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، 25 توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان را منتشر کرد.

در این اینفوگرافی، به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر دانشجویان که روز شانزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد، پرداخته شده است.

اینو حتما حتما ببینید  چون خیلی با ارزشه(حجم تصویر کمی زیاده ، لطفا صبور باشید)

برای دیدن تصویر(اینفوگرافی)    بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک نمایش این تصویر

 

منبع: www.farsnews.com



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

ارومیه - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:ذجهانیان باید بدانند که موفقیت های ایران اسلامی به شکار پهپاد خلاصه نمی شود، بلکه اتفاقات دیگری نیز افتاده که انتشار خبر آنها به مصلحت نیست.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا نقدی چهارشنبه شب در جمع مسئولان حلقه های تربیتی صالحین در ارومیه افزود: تجاوز پهپاد آمریکایی به آسمان ایران در خلیج فارس، سند دروغگویی و خوی وحشیگیری سردمداران آمریکاست.

وی با بیان اینکه پهپاد آمریکایی در حالی به آسمان ایران در خلیج فارس تجاوز کرد که در مقابل چشم جهانیان برای مذاکره با ایران التماس می کند اظهارداشت: این عمل غیر منطقی و وحشیانه آمریکا چهره پلید او را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که آمریکایی ها هیچ پایبندی به گفته های خود ندارد.

سردار نقدی با بیان اینکه اقدام شجاعانه پاسداران قهرمان در برابر تجاوز پهپاد جاسوسی بهترین پاسخی بود که داده شد گفت: تجاوز پهپاد برای بیداری آنهایی که خودشان را به خواب زده اند و دم از مذاکره می زنند، کافی است.

سردار نقدی ادامه داد: آمریکا و کشورهای هم پیمان با آمریکا تحمل پیشرفت ایران را ندارند و برای پیشبرد اهداف پلید خود به هر ترفند و توطئه ای دست می زنند.

وی اضافه کرد: جهانیان باید بدانند که موفقیت های ایران اسلامی به شکار پهپاد خلاصه نمی شود ، بلکه اتفاقات دیگری نیز افتاده که انتشار خبر آنها به مصلحت نیست.

رئیس بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: به برکت خون شهداء ، امروز ایران اسلامی به الگویی جهانی در مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است.

سردار نقدی با تجلیل از ایثارگری و مجاهدت های شهداء و ایثارگران در حفظ ارزش های انقلاب و اسلام گفت: شهدای عزیز با ارواح ملکوتی و دعای خیرشان همواره جریان بسیج را حمایت کرده و امروز نیز عظمت بسیج همچون دوران با شکوه دفاع مقدس در تمام عرصه ها نمایان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ، شکست اخیر رژیم اشغالگر قدس در مقابل مقاومت فلسطین را ناشی از نفوذ انقلاب اسلامی در جهان و منطقه دانست و یادآور شد : همانطور که امام راحل وعده فرموده بودند، امروز اسلام، ابرقدرت ها را به خاک مذلت نشانده و جهانیان مشاهده کردند که چگونه صهیونیست های متجاوز به رغم حمایت کامل ابرقدرت ها با خفت و خواری عقب نشینی کردند.

منبع: www.mehrnews.com

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

یک روزنامه پاکستانی با اشاره به مهندسی معکوس و استفاده ایران از فناوری به کار رفته در پهبادهای آمریکا، عنوان داشت که بدین ترتیب دیگر ایالات متحده تنها دارنده فناوری های پیشرفته در مورد هواپیماهای بدون سرنشین نخواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اکسپرس تریبون در گزارش خود می نویسد : ممکن است جهان حساسیت هایی در مورد توسعه برنامه هسته ای ایران داشته باشد، اما این کشور هم اکنون بر روی برنامه جدیدی کار می کند که ممکن است مورد توجه بیش از حد و یا حتی نگرانی آمریکا واقع شود.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا تا مدت زمان زیادی نمی تواند به عنوان تنها کشور دارنده فناوری های پیشرفته در مورد هواپیماهای بدون سرنشین مطرح باشد و به عبارت دیگر تا زمانی که ایران به این کار اقدام نکرده بود می شد آمریکا را به عنوان تنها دارنده تکنولوژی پیشرفته در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دانست.

اما در یک سال گذشته ایران دو فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین را به تصاحب خود درآورده و با استفاده از مهندسی معکوس در حال پی بردن و استفاده از فناوری به کار رفته در ساخت این هواپیماهاست.

این روزنامه در ادامه به سخنان "علاءالدین بروجرودی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اشاره می کند.

بروجردی اخیرا در گفتگو با رسانه های پاکستانی گفته بود : تهران امیدوار به توسعه فناوری های پیشرفته هواپیماهای بدون سرنشین پس از موفقیت در فرود آوردن یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا در سال گذشته است.

این روزنامه در ادامه به صحبتهای "مشاهد حسین" رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان اشاره کرد و می نویسد : می توان گفت که برای استفاده از پیشرفت های ایران بود که مشاهد حسین خواستار افزایش همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان اسلام آباد و تهران شد.

مشاهد حسین حتی گام را فراتر گذاشته و اعلام داشت که هند نیز می تواند در همکاری ایران و پاکستان در این موارد سهیم باشد.  

منبع: www.mehrnews.com

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان اماراتی با تأکید بر اینکه جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تأثیری بر واقعیت های موجود نخواهد داشت.

مهمان پرست با تاکید بر اینکه طرح اینگونه مسائل تنش آمیز کمکی به روابط و منافع مشترک نخواهد کرد، ابراز امیدواری کرد دولت امارات در جهت همکاری ها و همگرائی منطقه ای که در راستای خدمت به منافع کشورها و مردم آن و تحکیم ثبات و امنیت این منطقه حیاتی است، حرکت کرده و از دامن زدن به اینگونه مسائل در شرایطی که منطقه خلیج فارس نیاز به آرامش و صلح برای توسعه و شکوفائی اقتصادی دارد، اجتناب کند.  



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه، عزل و نصب های اخیر دولت و رفتن مشایی از دفتر رئیس جمهور و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس مهمترین خبرهای هفته جاری هستند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در اواسط هفته جاری فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.
 
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

 

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

منبع: www.mehrnews.com



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: تلاش امام در انقلاب اسلامی در طرح این چالش بود که "قدرت منطق" در برابر "منطق قدرت "و منطق زیر ساخت تولید قدرت و توانمندی است و درسوی دیگر هر که قدرت دارد باید منطق او قابل پذیرش باشد.

وی با بیان اینکه در 34 سال گذشته این دو منطق رزم سختی را داشتند افزود: رزم "قدرت منطق "در برابر "منطق قدرت" را دراین سالها شاهد بوده ایم.

متکی بیان کرد: بعد از 34 سال اگر دو کرانه این دو مجموعه را بنگریم آنکه از حق و منطق و عدالت گفت توانست ذهن جامعه بشری را بیش از طرفداران منطق دوم یعنی قدرت مداری جمع کند.

وی با اشاره به اینکه در کلام رهبری این مقایسه خیلی ساده بیان می شود گفت: ما در سی سال گذشته کجا بودیم والان کجا هستیم.

وزیر امورخارجه سابق کشورمان تاکید کرد: در این کجا بودن برخی به دستاوردهای ملموس و بخش عمده ای نیز به تحولی که در باورها ایجاد شده بر می گردد.

وی افزود: آمریکایی ها سی سال پیش هیچ نیازی به  توضیح تصمیماتشان نمی دیدند و آنچه در پشت درهای بسته تصمیم می گرفتند عملی می شد.

متکی تصریح کرد: در گذشته ناو جنگی آمریکا...

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...

 





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود