عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

سایت تابناک برای این خبر یک نقدی بر روی سایتش قرار داده و با این طرح مخالفت کرده.

من میخواهم کمی راجع به این طرح و مطالبی که سایت تابناک گذاشته حرف بزنم.

ابتدا ۳ پاراگراف پایین را که از سایت تابناک برداشتم بخوانید

---------------------------------------------------------------------------------------

این کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دو بعد قابل بررسی است؛ نخست اینکه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مذاکرات دخالت در امور اجرایی خواهد بود و شاید اصل تفکیک قوا را ‌زیر سؤال ببرد. از سوی دیگر، شاید با این کار شأنیت مجلس‌ پایین بیاید، زیرا نمایندگان مجلس با این کار سطح خود را تا پست معاونی یا مدیرکلی تنزل خواهند داد.
---------------------------------------------------------------------------------------

وی در ادامه افزود: حالا ایران هم می‌خواهد به این مسأله دامن بزند و آن را پیچیده‌تر کند؛ البته از نظر هیبت انقلابی طرح خوبی است، ولی به نحوی دخالت در اجراست و اگر قرار باشد دولت ایران با دولت آمریکا مذاکره کند، مجلس نمی‌تواند گروهی را به مذاکرات اعزام کند.
این نماینده مجلس گفت: اگر این تیم در مذاکرات‌ باشند و بخواهند جزو گروه مذاکره باشند، ‌از نظر قانونی خلاف است و حتی اگر تنها در مذاکره باشند و هیچ حرفی هم ‌نزنند، باز هم جزو تیم مذاکره کننده به شمار می‌آیند و این کار دخالت در کار اجرایی است.

---------------------------------------------------------------------------------------

این نماینده مجلس گفت: مذاکره بر عهده دولت است و اگر مجلس هم در مذاکره دخالت بکند، ‌نمی‌شود؛ همان طور که گفته شد حتی اگر نماینده‌ها صحبتی هم درباره مذاکره نکنند، باز نماینده‌ها بخشی از مذاکره خواهند شد و این به هیچ عنوان قابل حل نیست؛ بنابراین، هر گونه حساب کنید، این کار دخالت در امور اجرایی است.

لینک خبر به صورت کامل

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 من فقط میخواهم چند تا نکته رو بگم که نظر من هستن. ذکر این نکته هم ضروری میباشد که اگر مقایسه ای صورت میگیره فقط برای اینه که موضوع رو روشن تر کنم ولا غیر.ما همه به تیم مذاکره کننده و این دولت اعتماد داریم چون این عزیزان هم از همین ملت هستند.

همه اینو میدونن که ایران ۳ قوه دارد(مجریه - اجراییه - مقننه)

خب من میخواهم سوال کنم که کار مجلس شورای اسلامی(قوه مقننه) چیست؟

آیا نمایندگان ملت فقط در امر قانون گذاری باید شرکت داشته باشند؟ یا نه آنها میتوانند در موارد دیگر هم با رعایت قانون مشارکت داشته باشند؟

از نظر من جواب کاملا واضحه و نمایندگان مجلس باید در امور حساس جامعه که با منافع ملی و ملت سرو کار داره مشارکت داشته باشند.

نمایندگان مجلس در همه امور مملکت نمایندگان ما مردم هستند.

 خب با توجه به مطالب بالا چرا این طرح مجلس را به عنوان دخالت در امور اجرایی کشور تلقی میکنند. اگر قرار باشه که مجلس هر نظارتی بخواهد انجام دهد و آن را دخالت در امور دیگر قوا تلقی کنند که باید در مجلس را ببندند. اصلا دیگه چه نیازی به این نمایندگان ملت میباشد. در واقع این نمایندگان- ما مردم هستیم. و نظارت اونها هم خواست ما مردم میباشد.

مگر نه اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نظام و دولت هیچ چیز مخفی از مردم ندارد. پس چرا از نظارت مجلس بر مذاکرات هسته ای هراس دارید و نگران هستید و به بهانه دخالت در امور اجرایی کشور قصد دارید این طرح مجلس را زیر سوال ببرید.

در این نقد با زرنگی تمام قصد دارند تا نمایندگان مجلس را با این حرف "با این کار شأنیت مجلس‌ پایین بیاید، زیرا نمایندگان مجلس با این کار سطح خود را تا پست معاونی یا مدیرکلی تنزل خواهند داد" تحت تاثیر قرار داده تا از این طرح مجلس عقب نشینی کرده و آن را متوقف کنند.

کی گفته که با این کار شاُن نمایندگان مجلس پایین میاد و تنزل پیدا میکند. اتفاقا نمایندگان مجلس با این کارشان نشان میدهند که واقعا دل سوز کشور و ملت هستند و نشان میدهند که نسبت به تحقق  سخنان مقام معظم رهبری دغدغه دارند و این برعکس مطالبی که در سایت تابناک قرار گرفته باعث میشه که شان نمایندگان مجلس خیلی خیلی بالاتر رفته و باعث دلگرمی بیشتر مردم خواهند شد.

مطلب بعدی این هست که کنگره و مجلس سنا آمریکا در مذاکرات هسته ای هر روز دخالت میکند و هر روز علیه ایران و مذاکرات هسته ای یه طرح خاصی رو تصویب میکنن چرا این کار کنگره آمریکا دخالت در امور اجرایی کشورشون نیست ولی مشابه همین کار رو در ایران دخالت در امور اجرایی کشور میدونن.

واضحه که کنگره و سنا آمریکا با این کارشون قصد دارن تا به دولتشون کمک کنند و ایران رو تحت فشار بیشتر بگذارند تا از ایران امتیازات بیشتری بگیرند.

خب مجلس ما هم دقیقا داره همین کارو میکنه و هدف کمک به دولت و مذاکره کنندگان هسته ای خودمون هست و در واقع میخواهند با این کار قدرت چانه زنی ایران رو بیشتر کنند. ولی متاسفانه بعضی ها با اهداف کاملا مشخصی این اقدام مجلس را دخالت دانسته و قصد دارند تا اذهان عمومی را فریب داده و به مجلس بدبین کنند تا مجلس هم تحت فشار قرار گرفته و این طرح را لغو کند.

در این سایت آمده که این اقدام مجلس باعث پیچیده تر شدن مذاکرات خواهد شد.

این کاملا بچگانه هست که این کار مجلس رو باعث پیچیده تر شدن مذاکرات بدانیم. اصلا فرض را بر این میگیریم که باعث پیچیده تر شدن مذاکرات شود . مگر غیر از این هست که کنگره آمریکا هم هر روز مذاکرات را پیچیده تر میکند. خب مجلس ما هم در جهت منافع ملت کمی باعث پیچیده تر شدن مذاکرات بشود بهتر از این هست که منافع ملت نادیده گرفته شود.

اینطور که سایت تابناک گفته هدف از مذاکرات رسیدن به توافق هست به هر قیمتی. یعنی فقط برای اونها این مهمه که به توافق برسن و یه چیزی به اسم توافق به دست بیارن. و براشون اصلا مهم نیست که دارن چی میدن و چی میگیرن؟! اگر غیر از این بود اینطور صحبت نمیکردن و با این اقدام مجلس مخالفت نمیکردن در حالی که چند برابر اینو کنگره آمریکا انجام داده و میده.

ما کاملا به مذاکره کنندگان اعتماد داریم ولی این اعتماد دلیل نمیشه که نگرانی ها و انتقادهایی که داریم رو نگیم.

این همه مقام معظم رهبری گفت که ما چیز مخفی از ملت نداریم و دولت باید همه چیز را با مردم در میان بگذارد ولی علنا هیچ اقدام عملی واقعی از دولت ندیدیم.

از نامه مخفیانه(بدون انتشار در رسانه ها) ریاست محترم جمهور به سران ۱+۵ که بگذریم ما از تیم مذاکره کننده فقط یه گزاره برگ(فکت شیت) خواستیم. فقط همین. بعد از کلی امروز و فردا کردن آخرش هم هیچ گزاره برگی منتشر نکردند به بهانه اینکه به نفع منافع ملی نیست.

نمایندگان مجلس گفتند خب حالا که شما گزاره برگ منتشر نمیکنید . حداقل یک بیانیه رسمی بدهید و اعلام کنید که گزاره برگ منتشر شده آمریکایی کاملا صحیح نیست و راست و دروغ را با هم ترکیب کرده اند.  همین کار رو هم نکردند.

 

ولی با تمام این حرفا ما همه از دولت محترم و تیم مذاکره کننده تا وقتی که حامی ملت و منافع ملت هستند و تا وقتی که در جهت بیانات مقام معظم رهبری حرکت میکنند قاطعانه حماین میکنیم و به آنها خسته نباشید میگوییم.

انشاالله بهترین نتیجه حاصل شود و آنچه که خیر هست و اراده خداوند برآن هست محقق شود.

آمین

یا علی

لطفا شما هم نظر خودتون رو در قسمت نظرات قرار بدهید

 

 

 

 

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
شاعر:رحمان زارع
 
گفته بودي ما چرا دلواپسيم؟ / از كدامين ماجرا دلواپسيم؟

گاهي از آن نامه هاي بي سلام / گاهي از خواب شما دلواپسيم

گاهي از تكرار تلخ جام زهر / گه ز دود فتنه ها دلواپسيم

گاهي از اين خاطرات ناگهان / گه ز زنگ نا به جا دلواپسيم

بي تعارف از كليدي كه كند / در به روي خصم ، وا ، دلواپسيم

ازقدمهايي صميمي مانه تر / در زمين كدخدا دلواپسيم

از گدايان غنيمت روز فتح / فاتحان بي فتا دلواپسيم

بدرها را با احدها تا زدن / برد را با باخت ها دلواپسيم

ما ز حيلت هاي مرد با ادب / دام ظله او با ما دلواپسيم

زاعتماد بيشتر از حد خوش از / خوش لقا بر اشقيا دلواپسيم

تركمانچايش اگر در ياد نيست / عهد هشتاد و دو را دلواپسيم

ما كه نامحرم تر از خصميم از / فكت شيتي در خفا دلواپسيم

بي سواديم از نگاهش باز اگر / از سواد بي زكي دلواپسيم

تا دل آقاي ما دلواپس است / ما مريدان دائمآ دلواپسيم

ما براي سيّد دورانمان / چون زهير كربلا دلواپسيم


...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 8 / 2 / 1398برچسب:دلواپسیم,, توسط مسعود

با سلام خدمت همه دوستان

این کلیپ رو من هم تازه دیدم درحقیقت این کلیپ تازه توی محیط مجازی پخش شده حتما ببینیدش خیلی مهمه اگر هم تونستید حتما منتشرش کنید.

 

لینک دانلود کلیپ



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 3 / 2 / 1389برچسب:دکتر حسن روحانی,دکتر حسن عباسی, افشاگری,مذاکرات هسته ای, توسط مسعود
حاج احمدآقا: تلخ‌ترین خاطره عمر امام(ره) پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود/ توسلی: دیگر خنده بر لبان امام(ره) ندیدیم

روز گذشته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این گونه عنوان کرد که امام(ره) دو ـ سه ماه بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به وی گفته‌اند «جام زهر برای من شیرین شد». اما روایت صریح مرحوم سیداحمدآقا خمینی از نگاه حضرت امام(ره) به ماجرای پذیرش قطعنامه با روایت آقای هاشمی بسیار متفاوت است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در سخنانی در همایش بانوی انقلاب در خصوص پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام(ره) و توصیف جام زهر روایت تازه‌ای را مطرح کرد و گفت:«امام(ره) به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد».

گروه سیاسی خبرگزاری فارس برای روشن شدن صحت و سقم ادعای «آیت‌الله»، تنها به بازخوانی گوشه‌ای از تاریخ در آن مقطع حساس زمانی با ترتیب توالی زمان می‌پردازد، این در حالی است که هم در پیام تاریخی امام خمینی(ره) در پذیرش قطعنامه و هم در خاطرات مرحوم سید احمد آقا خمینی به عنوان اعّز اشخاص نزد حضرت امام و نزدیک‌ترین فرد به ایشان صحت چنین ادعایی تایید نمی‌شود:

ادامه مطلب را ببینید





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 25 / 1 / 1394برچسب:قطعنامه 598,هاشمی رفسنجانی,امام راحل,, توسط مسعود

ادامه پست قبلی با عنوان(موشکافی نتایج اعتماد به دشمن در دولت اصلاحات)

ماجرای هسته ای

اگرچه فعالیت هسته ای ایران در سال 1346 با خرید یک رآکتور پنج مگاواتی آب سبک از آمریکا آغاز شد (50) و با انعقاد قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر با شرکت آلمانی «کرافت ورک یونیون» ابعاد گسترده تری یافت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی دورانی تقریبا سه مرحله ای را تجربه کرد. مرحله نخست مربوط به توقف فعالیت شرکت های آلمانی (زیمنس)، آمریکایی و فرانسوی در نیروگاه بوشهر در واکنش به پیروزی انقلاب اسلامی و سپس ورود روسیه به فرآیند تکمیل این نیروگاه در دی ماه 1373 است. آغاز مرحله دوم را می توان حوادث پس از سال 1381 و انتشار مدارکی درباره ساخت دو نیروگاه «غنی سازی اورانیوم نطنز» و «آب سنگین اراک» توسط «علیرضا جعفرزاده» از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین دانست. مرحله سوم نیز با فک پلمب آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) –که از این پس به اختصار آژانس نامیده می شود- از مراکز تحقیقات سوخت هسته ای و از سرگیری فعالیت های تحقیق و توسعه درباره غنی سازی آغاز شد.

آنچه که از این تقسیم بندی مربوط به موضع کتاب حاضر می شود و مد نظر ماست، سراسر مرحله دوم و ابتدای مرحله سوم است که محقق بنا دارد نقش «سید محمد خاتمی» و دولت او را در این فرآیند بررسی کند.

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم، پیش فرض دولت اصلاحات درباره روابط بین الملل این بود که می توان با گفت و گو و مفاهمه، هم به صلح جهانی رسید و هم منافع ملی کشور را تامین کرد. این نگرش، در بحث پرونده هسته ای ایران خود را بدین صورت نشان داد که کشورهای غربی در یک سو به دنبال متوقف و نابود کردن برنامه هسته ای ایران به بهانه احتمال نظامی بودن آن بودند تا از هسته ای شدن ایران به عنوان یک چالش گر نظام سلطه جلوگیری کنند؛ و در سوی دیگر دولت خاتمی این رویکرد خصمانه را نه به دلیل ستیز تاریخی غرب با جمهوری اسلامی، که در نتیجه«عدم اعتماد» می دانست. این بود که «اعتمادسازی» به عنوان سیاست دولت اصلاحات در زمینه هسته ای عنوان و اعلام شد.

پیرو انتشار اسنادی درباره نیروگاه های اراک و نطنز توسط جعفرزاده در یک مصاحبه مطبوعاتی (مرداد 1381)، شبکه خبری آمریکایی سی.ان.ان. نیز تصاویر ماهواره ای این دو نیروگاه را منتشر کرد. انتشار این اطلاعات باعث شد خاتمی در مراسم 22 بهمن ماه 1381 اعلام دارد که ایران درصدد دست-یابی به فناوری صلح آمیز هسته ای بوده است. پس از آن، «محمد البرادعی» مدیر کل آژانس برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران وارد تهران شد. او ایران را جزو 10 کشوری دانست که به توان هسته ای صلح آمیز دست یافته اند و در گزارشی که به نشست 22 خرداد 1382 شورای حکام آژانس ارائه کرد، باب موضوعی به نام «پرونده هسته ای ایران» را گشود.

«صادق خرازی» در جلسه بررسی سیاست خارجی دولت هشتم اظهار داشت: « در سال 2003م دیوار بی اعتمادی بلندی میان ایران و آمریکا وجود داشت و هر لحظه ممکن بود آمریکا به ما حمله کند(!)، به همین خاطر به پیشنهاد من دولت هشتم نامه ای به آمریکا نوشت و همراهی اش با برخی سیاست های خاورمیانه ای آمریکا مثل سازش در فلسطین و لزوم تبدیل حزب الله لبنان به یک حزب سیاسی و شفاف سازی فعالیت های هسته ای ایران را اعلام کرد».

البرادعی ضمن اعلام کوتاهی ایران در گزارش کردن برخی فعالیت های هسته ای خود و نیز برخورد مثبت تهران برای جبران این کاستی ها، از ایران خواست پروتکل اختیاری 2+93 را امضا کند. شورای حکام آژانس نیز در پایان نشست خود در 28 خرداد همان سال، ایران را به علت اعلام نکردن برخی از فعالیت ها و برنامه های هسته ای سرزنش کرد و از تهران خواست پروتکل را امضا، گازدهی در نیروگاه نطنز را متوقف کرده و به بازرسان آژانس اجازه حضور در تاسیسات هسته ای را بدهد. (51)

در پی گزارش البرادعی فشارهای بین المللی به ایران برای امضای پروتکل آغاز شد. روسیه یعنی هم پیمان هسته ای ایران به عاملان فشار پیوست و اتحادیه اروپا مذاکرات خود با تهران را منوط به امضای پروتکل کرد.

پروتکل الحاقی 2+93 که نام اصلی آن «پروتکل تقویت کارآمدی سیستم نظارتی آژانس بر فعالیت‏های هسته‏ای» است، در حقیقت یک پروتکل داوطلبانه است که طی آن حوزه رژیم نظارتی آژانس بر فعالیت های هسته ای کشور امضا کننده به طرز قابل توجهی افزایش می یابد، به طوری که تمامی اطلاعات ریز و درشت کشور هدف فراتر از آنچه باید در اختیار آژانس قرار داده می شود.

سه ماه پس از بیانیه شورای حکام، دولت خاتمی بر مبنای استراتژی اعتماد سازی، طی نامه ای رسمی برای مذاکره با آژانس پیرامون پروتکل الحاقی اعلام آمادگی کرد، اما این موضوع با نتایج نخستین بازدید بازرسان آژانس مبنی بر وجود نشانه‌هایی از اورانیوم غنی شده در نطنز هم زمان شد. با اعلام چنین خبری هشدارهای اتحادیه اروپایی مبنی بر تجدید نظر در روابط اقتصادی و سیاسی با تهران آغاز گشت. متعاقب این تهدیدها، مقامات ایران آمادگی خود را برای بازدیدهای سرزده بازرسان آژانس مشروط بر اینکه بازرسان اسرار برنامه نظامی کشور را افشا نکنند، اعلام کردند.

به‌رغم اعلام آمادگی ایران برای همکاری، کشورهای اروپایی اواخر شهریور 82 پیش‌نویس نخستین قطعنامه علیه ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار دادند که در نهایت به تصویب رسید. (52) در این قطعنامه از ایران خواسته شد پروتکل الحاقی را تصویب و اجرا‌ و همه فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی خود را نیز تعلیق کند. 13 مهر 82 به دلیل حساسیت موضوع، دولتمردان «حسن روحانی»، دبیر وقت شورایعالی امنیت ملی را به عنوان مسئول ارشد پرونده هسته‌ای برگزیدند (53)و کمتر از 2 هفته پس از این انتصاب، روحانی در دیدار با البرادعی در تهران آمادگی خود را برای امضای پروتکل الحاقی اعلام کرد.

چند روز بعد، وزیران خارجه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان –به نمایندگی از اتحادیه اروپا- در تاریخ 29 مهرماه 82 به دعوت دولت اصلاحات به تهران سفر کردند. آنان برای پاسخ مثبت به درخواست دولت خاتمی برای مذاکره با ایران سه شرط گذاشتند که عبارت بودند از، امضا و تصویب پروتکل الحاقی، اجرای فوری آن قبل از تصویب و مهم ترین و سومین شرط، توقف ساختن تاسیساتی که برای تولید مواد رادیواکتیو مورد استفاده واقع می شوند. «یوشگا فیشر» وزیر خارجه وقت آلمان، درباره مذاکرات خود و دو وزیر اروپایی دیگر با مقامات وقت ایران می نویسد: «در گفت وگوهای اولیه و مقدماتی ما سه وزیر خارجه کشورهای اروپایی و نماینده ایران، همواره ما تأکید می کردیم که بدون توقف فعالیت های اتمی ایران توافقی بین ما حاصل نخواهد شد. ایرانی ها حاضر به تعلیق فعالیت نبودند. گفت وگوهای ما به نقطه ای رسید که ما به ایرانی ها گفتیم بدون قبول توقف فعالیت های اتمی راه حل مناسبی حاصل نخواهد شد و ما بدون معطلی خواهان رفتن به فرودگاه و بازگشت به کشورهای خود هستیم. این گفته های ما منجر به قطع جلسه شد. ایرانی ها با دست پاچگی شروع به تلفن زدن کردند و بالاخره در این مورد هم به توافق رسیدیم». (54)

حاصل این مذاکرات انفعالی، ‌صدور بیانیه مشترکی تحت عنوان «بیانیه تهران» بود. اصلی ترین بندهای این بیانیه غیر الزام آور، تعهد ایران برای تعلیق داوطلبانه همه فعالیت های غنی سازی اورانیوم و بازفراوی و نیز امضای پروتکل الحاقی با هدف اعتمادسازی بود. (55)در شرایطی که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، امضای اسنادی چون پروتکل الحاقی از سوی دولت باید با موافقت مجلس صورت بگیرد، دولت خاتمی بدون تصویب مجلس شورای اسلامی پای پروتکل الحاقی را امضا کرد و فعالیت های هسته ای کشور را نیز به حالت تعلیق درآورد.

چهار ماه پس از توافق تهران، شاهد توافق دیگری در بروکسل بین ایران و 3 کشور اروپایی بودیم. این موافقت نامه که 4 اسفند 1382 منعقد شد به «موافقت نامه بروکسل» شهرت یافت. براساس این موافقت-نامه ایران باید براساس پروتکل الحاقی اظهارنامه‌هایی به آژانس درباره فعالیت‌های خود ارائه می‌کرد تا مورد راستی‌‌آزمایی آژانس قرار گیرد که این اقدام به معنای حلقه تکمیلی نظارت کامل بر فعالیت‌ها و اقدامات گذشته و حال و برنامه‌های آینده ایران بود که فراتر از الزامات حقوقی موجود ایران صورت می‌گرفت. بر این اساس، دولت اصلاحات یک سند 1033 صفحه ای که در آن تمامی جزئیات مربوط به فعالیت های هسته ای ایران از پیش از انقلاب تا روز تسلیم اظهار نامه آمده بود، تقدیم آژانس کرد، اقدامی که در طول تاریخ رابطه کشورهای متعهد با آژانس سابقه نداشت. با توجه به سیطره کشورهای غربی بر آژانس، طبیعی بود که این اسناد سر از سرویس های جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی درآورد و این گونه نیز شد!

علاوه بر ارائه این اظهارنامه، در این مقطع تعلیق، مونتاژ و آزمایش سانتریفیوژها، ساخت داخلی قطعات سانتریفیوژ و اعمال تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی نسبت به همه تأسیسات موجود در ایران به تعلیق غنی‌سازی و بازفرآوری اورانیوم افزوده شد. اما این بار نیز طرف اروپایی متعهد به اجرای برخی موارد شد که بیان بعضی از آنها خالی از لطف نیست.

آنها این بار متعهد شدند برای عادی‌سازی موضوع هسته‌ای ایران در نشست آژانس تلاش کنند آن‌هم نه تعهد قطعی بلکه در حد «کار فعالانه» که نتیجه آن چیزی جز تصویب قطعنامه شورای حکام در اجلاس خرداد 83 علیه ایران نبود. کشورهای غربی و آمریکا، حتی در دو اجلاس بعدی شورای حکام در سال 2004م یعنی سپتامبر و نوامبر نیز علیه ایران قطعنامه صادر کردند. همین موضوعات واکنش «حسن روحانی» را پس از صدور قطعنامه ژوئن 2004م در پی داشت و او با توجه به اینکه اروپا به تعهدش عمل نکرد، اعلام کرد ایران نیز به تعهد خود عمل نمی‌کند. لذا ایران از ژوئیه 2004م ساخت قطعات سانتریفیوژ و مونتاژ ماشین ها را از سر گرفت. (56)

به دنبال اوج گرفتن فشارهای بین‌المللی بر سر مشکلات باقی‌مانده و پرسش‌هایی که در قطعنامه آژانس مطرح شده بود، این نهاد با برگزاری چند نشست در بهار 83 خواستار همکاری هر چه بیشتر و شفاف‌تر ایران شد. این موضوع در نهایت موجب شد «غلامرضا آقازاده»، رئیس وقت سازمان انرژی اتمی در 20 فروردین اعلام کند که جمهوری اسلامی به صورت داوطلبانه تولید سانتریفیوژ را متوقف می‌کند. با این وجود ابراز نگرانی هیئت رئیسه آژانس درباره ناقص بودن برخی اطلاعات ارائه شده از سوی ایران ادامه داشت.

به دنبال این فشارها تهران در 5 مرداد 1383 پلمب سانتریفیوژها را برداشت و یک بار دیگر تولید سانتریفیوژها در نطنز را آغاز کرد اما در عین حال تاکید کرد که فعالیت‌های غنی‌سازی را از سر نگرفته است. متعاقب این اقدامات اجلاس تابستانی شورای حکام آژانس در وین در 22 شهریور 83 آغاز شد؛ اجلاسی که حاوی شدیدترین قطعنامه صادره علیه ایران بود.

به‌رغم اعلام آمادگی ایران برای همکاری، کشورهای اروپایی اواخر شهریور 82 پیش‌نویس نخستین قطعنامه علیه ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار دادند که در نهایت به تصویب رسید. در این قطعنامه از ایران خواسته شد پروتکل الحاقی را تصویب و اجرا‌ و همه فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی خود را نیز تعلیق کند.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی که بیانیه تهران را مبنای مذاکرات خود قرار داده بودند، یک ضرب‌الاجل سه ماهه را تا 25 نوامبر برابر با 5 آذر 83 برای ایران تعیین کردند که طبق آن تهران باید همه برنامه‌های مربوط به غنی‌سازی خود را متوقف می‌کرد. علاوه بر این، ایران را تهدید به ارجاع پرونده هسته‌ا‌ی‌اش به شورای امنیت کردند.

15 آبانماه، «حسن روحانی» با سفر به فرانسه مذاکرات تازه و جدی‌ای را با وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس شروع کرد. 10 روز پس از این سفر که مصادف بود با 15 نوامبر 2004م، سفیران سه کشور اروپایی راهی تهران شدند تا پاسخ ایران درباره مذاکرات پاریس را از حسن روحانی دریافت کنند. درست یک روز پس از این دیدارها که در کاخ سعدآباد تهران انجام شد، دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی متن توافق نامه جدید دیگری با نام «توافق نامه پاریس» را که میان ایران و سه کشور اروپایی منعقد شده بود، منتشر کرد و بلافاصله پس از امضای «توافق نامه پاریس» حسن روحانی در جمع خبرنگاران حضور یافت و چنین اعلام کرد: «ایران تعلیق کامل غنی‌سازی اورانیوم را پذیرفت.» و البته او این اقدام را عامل دور شدن تهدید ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت عنوان کرد. نکته قابل تامل اینکه موافقت-نامه پاریس در شرایطی شکل گرفت که طرف اروپایی به تعهد خود مبنی بر عادی کردن موضوع هسته‌ای ایران عمل نکرده بود. (57)

در این موافقت نامه چون دو توافق نامه پیشین، سه کشور اروپایی به دنبال گسترش تعلیق برنامه هسته‌ای ایران تا حد اعلای آن بودند. از این رو در موافقت نامه پاریس، ایران علاوه بر پذیرش ادامه تعلیق داوطلبانه، متعهد به گسترش آن تا تعلیق همه فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و بازفرآوری نظیر ساخت و واردات سانتریفیوژهای گازی و قطعات آنها، مونتاژ، نصب، آزمایش یا اداره سانتریفیوژهای گازی شد. در این بند همچنین عنوان شده بود که حفظ تعلیق مادامی که مذاکرات درباره یک موافقتنامه ترتیبات درازمدت که مورد قبول طرفین باشد پیگیری می‌شود، حفظ خواهد ‌شد و برای ادامه کل فرآیند ضروری خواهد بود. تعلیق، طبق این موافقت نامه به حدی گسترش یافت که نه‌تنها موارد مندرج در بیانیه تهران و موافقت نامه بروکسل را در برگرفت، بلکه آن را توسعه داد و حتی شامل فعالیت‌های غیرمرتبط با غنی‌سازی نیز شد، به گونه‌ای که فعالیت‌های تبدیل اورانیوم(یو‌سی‌اف اصفهان) را نیز شامل شد. (58)در مقابل، اروپا قول داد که علاوه بر به رسمیت شناختن حق استفاده ایران از انرژی هسته ای، مذاکرات برای دستیابی به توافق نامه ای جامع درباره همکاری های هسته ای، تکنولوژیکی و اقتصادی و تعهدات محکم در موضوعات امنیتی آغاز کند.

در این چارچوب مقرر شد اروپا مذاکرات خود را با ایران درباره موافقت نامه تجارت و همکاری از سر گیرد و از پیوستن آن به سازمان تجارت جهانی حمایت کند. همچنین ساز و کارهایی برای چگونگی پیش برد همکاری های دوجانبه و اجرایی شدن توافق ها تعیین و تعریف شد. به طوری که یک کمیته فرمان یا راهبری و سه کمیته گروه کاری در زمینه های «سیاسی-امنیتی»، «تکنولوژی و همکاری» و «هسته ای» تشکیل شد. (59)

البته چند روز پس از امضای توافقنامه پاریس، قطعنامه دیگری در اجلاس شورای حکام درباره موضوع هسته‌ای ایران صادر شد که در آن علاوه بر درخواست برای تصویب پروتکل الحاقی، از سیاست پنهانکاری ایران تا اکتبر 2003م و نیز تولید UF6 تا 22 نوامبر ابراز نگرانی شده بود.

سخنان «سید محمد خاتمی» در فردای انتشار موافقت نامه پاریس که در حاشیه جلسه هیئت دولت ایراد شد را می توان اصول کلی سیاست هسته ای دولت وی دانست که برخی بخش های آن از آغاز بحث پرونده هسته ای تکرار شده بود. او در جمع خبرنگاران هم از حق هسته ای ایران سخن به میان آورد و هم از عدم تمایل دولت به رفتن به استقبال «خطر»ها:

ما گفته ایم و اعلام هم کرده ایم که به هیچ وجه به سوى سلاح هاى اتمى نمى رویم و نمى خواهیم برویم. از طرف دیگر، گفته ایم که ما این حق مان را مى خواهیم و از این حق مان دفاع مى کنیم. ما در این مرحله هستیم. ما باید از این حق نگذریم و نگذشته ایم... منتها یک اراده سیاسى پشت این قضیه وجود دارد که ما را از آن محروم کنند و از نظر آژانس نمى توانند ما را محروم کنند. آنچه در این مسأله و در جریان این توافق نامه[پاریس] پیش آمد، اعتراف رسمى و صریح کشورهاى اروپایى به این بود که ما صاحب این حق هستیم و حق داریم آن را اعمال کنیم. نگفته اند شما فقط حق دارید که داشته باشید، گفته اند حق اعمال این حق را دارید. من فکر مى کنم این پیروزى بزرگى است...

مذاکرات ایران و اروپا برای اجرایی کردن توافق نامه پاریس 23 آذر ماه 83 در بروکسل آغاز شد، اما هیچ گاه به نتیجه نرسید و ماجرا به قدری کش دار شد که اردیبهشت ماه 84 خاتمی نیز به تنگ آمد و با صراحت تمام این بلاتکلیفی را «ایجاد شده از طرف دوستان اروپایی» (61) خواند. حقیقت آن بود که اروپایی ها به خواسته خود یعنی تعلیق فعالیت های هسته ای ایران رسیده بودند و از نظر آنها دیگر نیازی برای مذاکره و امتیازدهی نبود. آخرین دور این نشست های بی حاصل، چهارم خرداد 84 در ژنو برگزار شد که در آن، طرف اروپایی دو ماه دیگر فرصت خواست تا طرح نهایی خود را ارائه کند و ایران هم موافقت کرد. البته ایران تاکید کرد که هر طرحی که دربرگیرنده غنی سازی اورانیوم نباشد پیشاپیش مردود است.

در موافقتنامه پاریس، ایران علاوه بر پذیرش ادامه تعلیق داوطلبانه، متعهد به گسترش آن تا تعلیق همه فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و بازفرآوری نظیر ساخت و واردات سانتریفیوژهای گازی و قطعات آنها، مونتاژ، نصب، آزمایش یا اداره سانتریفیوژهای گازی شد.

به هر صورت، جمهوری اسلامی ایران در دهم مردادماه 1384 یعنی دو روز قبل از اتمام دوران ریاست جمهوری خاتمی، طی نامه ای به آژانس، فک پلمب ها و آغاز فعالیت های یو سی اف اصفهان را اعلام کرد که بعدها رهبر معظم انقلاب درباره این اتفاق فرمودند « دو سال تعلیق موقت کردند. اول گفتند تعلیق موقت کنید .ما هم به خیال داوطلبانه و موقت بودن، تعلیق کردیم فایده اش چه شد؟ هر وقت اسم برداشتن از تعلیق آمد یک قشقرق در سطح دنیا و رسانه ها به پا کردند که ایران می خواهد تعلیق را بردارد . عقب نشینی و این برای ما تجربه ای شد .من هم در آن زمان گفتم در جلسه مسئولین که پخش شد: «اگر بخواهند روند مطالبه پی در پی را ادامه دهند بنده خود وارد میدان می شوم». همین کار را هم کردم . بنده گفتم، روند عقب نشینی باید متوقف شود و تبدیل به روند پیش روی شود؛ و اولین قدمش هم باید درهمان دولتی برداشته شود که عقب نشینی در آن صورت گرفته». (62)

یک روز قبل از فک پلمب تاسیسات هسته ای، خاتمی در نامه ای خطاب به «حسن روحانی» از فعالیت های او در راستای پرونده هسته ای تقدیر کرد و نوشت: « مطمئن هستم که تدبیر و اندیشه شما و جمع بندی های ارزنده‌ای که در دبیرخانه شورایعالی ارائه شده، سبب جلوگیری از بروز بحران و حل بحرانها به طریق مناسب شده و موجب حفظ و تقویت امنیت کشور گردید... آنچه دراین فرآیند حاصل شد نشان داد که اولا مذاکره و طی طریق دیپلماسی نیز بسیار مهم است و ثانیا به یاری خداوند توان ما برای جذب وکسب منافع ملی از این طریق نیز توان بالایی است.» (63)

در جمع بندی کارنامه هسته ای دولت اصلاحات باید گفت؛ دولت مداراجوی خاتمی بی قید و شرط خواسته ها و شروط غربی ها را درباره موضوع هسته ای می پذیرد. پروتکل الحاقی را امضا می کند، غنی سازی اورانیوم را تعلیق می کند، اما اروپایی ها هرگز راضی نمی شوند و وزیر خارجه آلمان علنا در کاخ سعدآباد می گوید که برنامه هسته ای ایران مانند ساعتی عقربه ای است که ابتدا باید متوقف شده و سپس نابود شود. ترس خاتمی برای ایستادگی در برابر این زیاده خواهی ها ناشی از تهدید غرب به گزارش پرونده ایران به شورای امنیت است و خاتمی به صراحت اعلام می کند که «به هیچ وجه نمی خواهیم به شورای امنیت برویم».

عقب نشینی و انفعال خاتمی در جریان پرونده هسته ای تا روزهای پایانی دولت اصلاحات ادامه دارد. از گفته های رهبر انقلاب اسلامی نیز بر می آید که ایشان تا آخرین روزها در امور دخالت نکرده اند؛ اما چون خط قرمزهای نظام شکسته می شود، ایشان دستور فک پلمب از نیروگاه اصفهان را صادر می کنند. اما خاتمی هنوز مرعوب است و یک روز قبل از فک پلمب در نامه ای به بهانه تقدیر از حسن روحانی پیغام می دهد که ما تا این مرحله صلح را حفظ کردیم و اگر بعد از این خطری متوجه کشور شد، اصلاحات مسئول نیست! پلمب نیروگاه فک می شود، دولت جدید برنامه را به دست می گیرد و علی رغم تهدیدها و زورگویی ها و گزارش پرونده به شورای امنیت، ایران را وارد باشگاه هسته ای جهان می کند.

منبع: سودای سکولاریسم

پی نوشت :

---------------------------

1. روزنامه اطلاعات 4/4/1379.

2. روح الله موسوی خمینی، صحیفه امام(ره)، ج 21 (تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، 1378)، صص 85 و 86.

3. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى، 8/3/1390، در:

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12559

4. روزنامه اطلاعات 8/8/1378.

5. سید محمد خاتمی، گفت و گوی تمدن ها، چاپ دوم (تهران: انتشارات طرح نو، 1388).

6. روزنامه جمهوری اسلامی، 19/6/1379.

7. روزنامه اطلاعات، 26/5/1378.

8. سید جلال دهقانی فیروزآبادی، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران (تهران: انتشارات سمت، 1387).

9. روح الله موسوی خمینی، صحیفه امام(ره)، ج 21 (تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، 1378)، ص 292.

10. سید جلال دهقانی فیروزآبادی. پیشین.

11. همان.

12. همان.

13. عبدالرضا هوشنگ مهدوی، تاریخ روابط خارجی ایران(تهران: انتشارات امیرکبیر 1349) ص 259.

14. جمیز بیل، عقاب و شیر (تراژدی روابط ایران و آمریکا). ترجمه مهوش غلامی. ج1 (تهران:. انتشارات کوبه، 1371)، ص129.

15. همان. ص 143.

16. حسن واعظی، ایران و آمریکا؛بررسی سیاست های آمریکا در ایران (تهران:. انتشارات سروش، 1381)، ص74.

17. روح الله موسوی خمینی، صحیفه امام(ره)، ج 10 (تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، 1378)، ص 491.

18. روح الله موسوی خمینی، صحیفه امام(ره)، ج 18تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، 1378)، ص 242.

19. روزنامه کیهان،1/9/1360.

20. روزنامه کیهان 11/2/1361.

21. روزنامه کیهان 5/9/1360.

22. روزنامه کیهان 2/9/1360.

23. هفته نامه تایم. 8 سپتامبر 2006م.

24. مهرداد فرید و مرضیه زجاجی قمی، رابطه: بررسی موضوع رابطه بین ایران و آمریکا از منظر تحولات پس از دوم خرداد 76 (تهران: انتشارات روزنامه سلام، 1378).

25. همان.

26. روزنامه کیهان، 18/4/1379.

27. دقانی فیروزآبادی، سید جلال. پیشین.

28. خبرگزاری جمهوری اسلامی، 23/9/1376.

29. www.cnn.com/WORLD/9801/07/iran/interview.html

30. Ibid

31. Ibid

32. روزنامه واشنگتن پست، 30 ژانویه 1998م؛ به نقل از اطلاعات سیاسی اقتصادی، سال پانزدهم شماره 167-168.

33. دهقانی فیروزآبادی، سید جلال. پیشین.

34. ر.ک. به بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در فروردین 79 که تغییر موضع آمریکا را دستاورد دوم خرداد دانست. روزنامه هم میهن، 17/1/1379.

35. پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری بیانات مقام معظم رهبرى در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در مشهد مقدّس‏، 6/1/1379، در:

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3001

36. بعدها کارشناسان حوزه های مختلف اسناد قابل تاملی درباره اینکه حادثه 11 سپتامبر یک توطئه- و نه حمله تروریستی- از سوی خود دولت آمریکا بود، ارائه کردند.

37. روزنامه نوروز، 21/6/1380.

38. همان، 26/6/1380.

39. روزنامه جمهوری اسلامی، 28/6/1380.

40. روزنامه نوروز، 1/7/1380.

41. روزنامه جمهوری اسلامی، 5/7/1380.

42. Crocker, Ryan. Eight Years On; A diplomat's perspective on the post-9/11 world. Newsweek. 5 Sep م2009.

43. روزنامه جمهوری اسلامی، 15/7/1380.

44. Crocker, Ryan. Ibid.

45. متن ترجمه فارسی بخشی از این نامه که به نقشه راه ایران و آمریکا معروف شده، به این شرح است:

اهداف ایران:

(آمریکا گفت‌وگو بر اساس احترام متقابل را می پذیرد و قبول دارد که ایرانی‌ها این شرایط زیر را در پیشنهاداتشان قرار دهند)

- آمریکا حمایت‌هایی که برای تغییرات سیاسی به طور مستقیم در حال انجام هستند، دیگر انجام ندهند.

- لغو تمام تحریم‌ها تمام تحریم‌های تجاری، پولهای بلوکه شده و لغو دست یافتن به WTO

- عراق: تعقیب و پیگرد منافقین حمایت از بازگرداندن اعضای منافقین به ایران حمایت از برگرداندن ایرانی‌هایی که در عراق هستند. ترکیه به شمال عراق حمله نکند.

- احترام گذاشتن به آداب و رسوم ایرانیان و احترام گذاشتن به روابط مذهبی دیرینه ایران و نجف و کربلا.

- دست یافتن به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، فناوری زیست شناسی، فن‌آوری‌های شیمیایی.

- قبول کردن ایران به عنوان کشوری که حلال مسئله امنیتی منطقه است با احتساب میزان دفاعی که می‌توانند از خود بکنند (منظور پیشرفتهای نظامی که ایران داشته است).

- تروریسم: برخورد با منافقین و قبول آنها در آمریکا (منظور شخص نیست).

اهداف آمریکا )ایران قبول کند که آمریکا اهداف زیر را در پیشنهاد بگذارد):

1- WMD (سلاح‌های کشتار جمعی) : ایرانی‌ها باید از لحاظ امنیتی اطمینان کامل بدهند که ایرانیان هیچ طرح و برنامه‌ای برای ساخت WMDندارند.

همکاری کامل با آژانس (IAEA): براساس اجازه ایرانی‌ها بر تمام (2+ 93 و تمام عهده نامه‌های آینده آژانس)

2- تروریسم: برخورد قاطع علیه هر گونه عمل تروریستی در خاک ایران، همکاری ایران همکاری کامل و تبادل اطلاعات مربوط به این موضوع.

3- عراق: هماهنگی ایرانی‌ها برای برقرار کردن امنیت در عراق و تاسیس یک عراق دمکراتیک و دولت دمکراتیک که متشکل باشد از تمام گروه‌های مذهبی و قبائل در عراق.

4- خاورمیانه: 1- قطع هر گونه کمک مادی به فلسطینی‌ها (حماس و جهاد و.. ..) از طرف خاک ایران و اجبار این گروه‌ها که اقدامات خون بار را قطع کنند علیه مردمی که در مرزهای 1967 قرار دارند. 2- کاری کنند که حزب الله یک گروه سیاسی- اجتماعی در لبنان شود.3- قبول 2 راه آمریکا

مراحل:

برقراری ارتباطات دو جانبه براساس مراحل زیر:

1- بیانیه هم زمان دو جانبه (یعنی بیانیه‌ای که هر دو طرف بر آن توافق نظر داشته باشند) ما همیشه آماده بودیم که با هم به طور مستقیم صحبت کنیم با احترام دو جانبه در موردمنافع دو طرف و مسائلی که دو طرف روی آن تاکید دارند. اما ما همیشه این را روشن کرده‌ایم که این طور صحبت تنها زمانی می‌شود انجام شود که یک راه حل هوشمندانه برای این مشکل داده شود تا مسائلی که خودمان می‌خواهیم در آن در نظر گرفته شود.

2- گفت‌وگوی مستقیم در سطح خوب انجام شود، با توجه به توافقات قبلی مسائلی که باید در مورد‌آن در مرحله اول نتیجه گرفته شود.

عراق: تشکیل یک گروه همکاری در مورد عراق، حمایت خیلی شدید ایرانی‌ها برای برقراری امنیت در عراق. کمیته آمریکا مشکل منافقین را در عراق حل کند کمیته آمریکا غرامت ایران درمورد ایران و عراق را متذکر شود.

تروریسم: کمیته ایران با افراد القاعده در ایران برخورد قاطع کند و در مورد تبادل اطلاعات در این باره همکاری کنند.

ایرانی‌ها این را عنوان کنند که ما صلح خاورمیانه را حمایت می‌کنیم که مورد حمایت فلسطینها است که بر طبق توافقات که در مسئله نقشه راه است خواهد بود.

آمریکا قبول کند که ایرانی‌ها به WTO دسترسی پیدا کنند، در مورد عضو شدن شروع به صحبت و گفت‌وگو کنند.

همکاری موازی در 3 گروه برای خلع سلاح، امنیت منطقه و همکاری اقتصادی.

اهداف چنین خواهد بود که به طور موازی در این 3 گروه نقشه راه همکاری کنند. و برای این که این صحبت‌ها آغاز شود هر طرف اهدافشان این خواهد بود (رجوع به اهداف بالا) که در پیشنهاداتشان بگذارند.

1- خلع سلاح: نقشه راه که اهداف دو جانبه 2 را در بر می‌گیرد اطمینان کامل به کمیته‌های بین‌الملی و تضمین کنید که از WMD دور خواهند بود. در عوض ما به ایران اجازه می‌دهیم که به تکنولوژی غربی دست پیدا کنند ( در 3 محدوده)

2- تروریسم و امنیت منطقه: نقشه راه برای اهداف بالا درباره خاورمیانه و تروریسم

3- همکاری اقتصادی: نقشه راه برای برداشتن تحریم‌ها و راه حل برای کمک‌های فریز شده

صدور یک بیانیه عمومی که این اهداف اولیه به سرانجام رسیده.

منبع:

http://www.iranwatch.org/privateviews/MEW/perspex-mew-iranian-letter-us-2003.htm

همچنین ر.ک. به :

http://www.cfr.org/publication/10326/leverett.html

http://www.mideastweb.org/iranian_letter_of_2003.htm

46. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5377914.stm

47. http://www.newsweek.com/2008/11/28/iran-talk-tough-with-tehran.html

48. سایت خبری عصر ایران. 1/12/1385.

49. http://kharazi.ir/

50. "Contract between the International Atomic Energy Agency, Iran and the United States of America for the transfer of Enriched Uranium and Plutonium for a Research Reactor in Iran", IAEA (United Nations), 7 June 1967, http://treaties.un.org/doc/Publication/UNTS/Volume%20614/volume-614-I-8866-English.pdf, retrieved 2010-04-08

51. سید جلال دهقانی فیروزآبادی، «گفت و گوهای هسته ای ایران و اروپا(از آغاز تا نشست بروکسل)»، اطلاعات سیاسی-اقتصادی، سال نوزدهم، شماره هفتم و هشتم.

52. بینا، پرونده هسته ای ایران(2)، روندها و نظرها (تهران: موسسه ابرار معاصر تهران، 1384).

53. خبرگزاری فارس، 13/7/1382.

54. سایت مشرق. به نقل از هفته نامه آلمانی میدل ایست. 14 مرداد 1390.

55. پرونده هسته ای ایران. پیشین.

56. روزنامه وطن امروز، 29/1/1388 (گزارش جامع درباره پرونده هسته ای ایران).

57. همان.

58. پرونده هسته ای ایران. پیشین.

59. دهقانی فیروزآبادی، سید جلال. سیاست خارجی جموری اسلامی ایران. پیشین.

60. http://former.president.ir/farsi/khatami/interviews/inter83/830827.htm.

61. خبرگزاری جمهوری اسلامی، 22/2/1384.

62. بیانات در دانشجویان دانشگاه‌هاى استان یزد، 13/10/1386، در:

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3416

63. خبرگزاری جمهوری اسلامی، 9/5/1384

 

منبع مورد استفاده در این وبلاگ: فارس نیوز



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 / 9 / 1392برچسب:دولت اصلاحات,خاتمی,اعتماد به دشمن,, توسط مسعود

دولت مداراجوی خاتمی بی قید و شرط خواسته ها و شروط غربی ها را درباره موضوع هسته ای می پذیرد. اما اروپایی ها هرگز راضی نمی شوند و وزیر خارجه آلمان علنا در کاخ سعدآباد می گوید که برنامه هسته ای ایران مانند ساعتی عقربه ای است که ابتدا باید متوقف شده و سپس نابود شود.

 

با بررسی رویکرد و عملکرد دولت خاتمی در حوزه سیاست خارجی می  توان مدعی شد که در دوران اصلاحات، سیاست خارجی ایران در عین تداوم ظاهری، دستخوش تغییرات رفتاری شگرفی شد. سمت گیری و راهبرد سیاست خارجی خاتمی، همانند دولت هاشمی رفسنجانی، نوعی عدم تعهد اصلاح طلب بود؛ به این معنی که راهبرد هر دو دولت، عدم وابستگی به مراکز قدرت بین المللی، تلاش برای اصلاح نظم و نظام مستقر و موجود بین  المللی، و مقابله با نظام تک قطبی مبتنی بر استیلا و سلطه آمریکا بود. خاتمی در موردی طی سخنانی بر مبنای همین راهبرد تصریح کرد که «ایران اسلامی اندیشه و پندار سلطه طلبی را نمی پذیرد و خود نیز قصد سلطه طلبی ندارد. ما با جهان تک قطبی به این معنا که یک قدرت به خاطر برخورداری از امکانات مادی بخواهد خواست ها و سیاست های خود را به دنیا تحمیل کند، مخالفیم». (1)

این راهبرد، در ظاهر و شکل خود، تعارضی با گفتمان انقلاب اسلامی نداشت؛ اما دولت اصلاحات با راهکارهایی که برای عملیاتی کردن آن برگزید، نشان داد که اتخاذ این راهبرد، ناشی از یک نگرش آرمان-گرایانه و عاطفی به روابط بین الملل بوده، و نکوهش سلطه طلبی در ادبیات خاتمی، به هیچ رو ریشه در آموزه های رهبران جمهوری اسلامی و نگاه آنان به ماهیت نظام بین الملل ندارد. در نگاه امام خمینی (ره)، هدف جمهوری اسلامی «گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهان  خواران» و نیز «خشکانیدن ریشه‏هاى فاسد صهیونیسم، سرمایه دارى و کمونیسم» است. به باور امام(ره) «امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‏ها و مرفهین بى‏درد شروع شده است». (2) آیت الله خامنه ای نیز در گفتاری عرصه روابط بین الملل را به صحنه جنگی تشبیه می کنند که انسان همواره باید در آن هوشیار باشد: « انسان باید در این عرصه وسیع بین‌المللى، خود را در میدان جنگ مشاهده کند. بحث صلح و نوازش و اینها نیست. حتى آنجائى هم که حرف نرم می زنند، پشت حرف نرم، یک خنجر آخته‌اى وجود دارد که منتظر غفلتى هستند تا دسته در جگر طرف مقابلِ خودشان فرو کنند. لذا باید بیدار بود، باید هوشیار بود». (3) در نگاه ایشان این روحیه سلطه گری چیزی نیست که بخواهد با کرنش در مقابل سلطه گران از بین برود و یا تعدیل شود: «در مقابل این زورگوئى و گردن کلفتى و حرف نشنوى و حق ناشناسى چه جور باید برخورد کرد؟ دو جور برخورد وجود دارد: یک برخورد، تسلیم است؛ یک برخورد، مقاومت است. تسلیم در مقابل زورگویان جهان، زورگو را به زورگوئى تشویق می کند. تسلیم ملتها، تسلیم سیاسیون عالم، تسلیم روشنفکران جوامع مختلف در مقابل زورگوئی هاى استکبار جهانى، مشوق آنها در پیشرفت است؛ مشوق آنها در زورگوئى بیشتر است.»

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 / 9 / 1392برچسب:دولت اصلاحات,خاتمی,اعتماد به دشمن,, توسط مسعود

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامیگفت:با روندی که طرف مذاکره کننده در جریان مذاکرات هسته ای در پیش گرفته است،نمایندگان در حال تهیه طرحی هستند که دولت را ملزم میکند تا غنی سازی اورانیوم را تا بیش از 60 درصد افزایش دهد.
عضو کمسیون انرژی با بیان اینکه این طرح قرار است با قید 2 فوریت به هیئت رئیسه ارائه شود،تصریح کرد:کشور ما پتانسیل های لازم را برای انجام غنی سازی با غنای بالای 20 درصد در اختیار دارد و ما برای تامیین سوخت کشتی های خود به اورانیوم با غنای بیش از 60 درصدداریم که یا توجه به هزینه بالای سوخت های فسیلی ما نیز باید از انرژی پاک و کم هزینه هسته ای برخوردار باشیم.
موسوی نژاد گفت: آمریکا با اعمال تحریم های جدید توافقنامه ژنو را زیر پا گذاشت.

منبع: روزنامه فارس24



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 23 / 9 / 1392برچسب:توافق ژنو,غنی سازی 60 درصد,طرح جدید مجلس,, توسط مسعود

سرلشکرجعفری در دانشگاه امام صادق(ع):

فرمانده کل سپاه گفت: ظریف را دیپلمات مجرّبی می‌دانیم ولی او در حوزه دفاعی تخصصی ندارد و گفته‌هایش در دانشگاه تهران درباره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا درست نبود.

به‌گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس،‌ سرلشکر محمدعلی جعفری که عصر امروز سه‌شنبه در مراسم انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی در دانشگاه امام صادق (ع) سخنرانی می‌کرد، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در یک جلسه دانشجویی را نادرست دانست.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهار نظر دولت‌مردان در دانشگاه‌ها در خصوص اینکه توان نظامی ایران با دو بمب آمریکا مختل شدنی است، گفت: اصلاً اینطور نیست و ایشان تجربه و تخصص نظامی نداشته‌اند.

وی بدون ذکر نام ظریف، خاطرنشان کرد: او را یک دیپلمات مجرّب و صاحب‌نظر می‌دانیم اما در عرصه نظامی تجربه ندارد که این حرف را زده است.

سرلشکر جعفری در تبیین سخنانش به طرح سؤالی پرداخت و پرسید: به عنوان مثال اسرائیل نامرد منحوس چقدر بمب به جنوب لبنان فرستاد، اما مگر حزب‌الله از بین رفت؟

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اگر امروز دشمن به خیال خودش بخواهد کاری کند و با سورتی‌های زیاد پرواز هزاران بمب به ما بزند، شاید 10 تا 20 درصد توان موشکی سپاه از بین برود؛ ضمن اینکه توان نظامی سپاه فقط تبادل موشکی نیست بلکه این یک توان استراتژیک نظام است.

سرلشکر جعفری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر غرب از سپاه بخواهد برد موشک‌هایش را کاهش دهد، آیا این را قبول می‌کنید؟ پاسخ داد: هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه "موشک‌های ما به اسرائیل می‌رسد"، گفت: هم‌اکنون نیز توان افزایش برد موشک‌‌ها را داریم اما فعلا به‌دستور مقام معظم رهبری، برد موشک‌هایمان را به 2 هزار کیلومتر محدود کردیم.





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 21 / 9 / 1392برچسب:بسیج,سپاه,دکترظریف, توسط مسعود

برنامه اقدام مشترک

مقدمه:

هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می‌نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هسته‌ای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی‌ها می‌انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به طور کامل از حقوق خود در بهره گیری از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد. این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی‌گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش‌های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می‌باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد.

در فاصله میان گام‌های اولیه و گام آخر، گام‌های دیگری از جمله پرداختن به قطعنامه‌های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش بررسی موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خواهد داشت. 3+3 یا 1+5 و ایران مسئول نهایی کردن و اجرای قدم‌های مورد توافق میان- مدت و راه حل جامع با حسن نیت خواهند بود. یک کمیسیون مشترک از 3+3 و ایران برای نظارت بر اجرای اقدامات میان مدت و بررسی مسائلی که ممکن است پدید آیند، تشکیل خواهد گردید، در حالی که آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مربوط به موضوع هسته‌ای را بر عهده خواهد داشت. این کمیسون مشترک برای تسهیل حل و فصل مسائل مورد نگرانی گذشته و حال با آژانس همکاری خواهد کرد.

عناصر گام اول

گام اول دارای دوره زمانی شش ماهه خواهد بود و با توافق متقابل قابل تمدید می‌باشد. در این دوره همه اعضاء،با حسن نیت، در جهت حفظ فضای سازنده در مذاکرات فعالیت خواهند کرد.

ایران اقدامات داوطلبانه زیر را به انجام خواهد رساند:

- نیمی از اورانیوم موجود غنی شده 20 درصد را به صورت اکسید 20 درصد برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ذخیره نماید. بقیه UF6 20 درصد را به مواد کمتر از 5 درصد رقیق نماید. خط برگشت پذیر نیز وجود نداشته باشد.

- ایران اعلام می‌کند که برای این دوره 6 ماهه، اورانیوم را به سطح بالاتر از 5 درصد غنی سازی نکند.

- ایران اعلام می‌کند که فعالیت‌های خود در تاسیسات سوخت هسته‌ای نطنز، فوردو و یا راکتور اراک را که توسط آژانس با نام IR-40 شناسائی می‌شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.

- همانگونه که ایران در برنامه عملیاتی کردن تاسیسات تبدیل مواد، به آژانس اعلام کرده است، با آغاز خط تبدیل مواد UF6غنی شده تا 5 درصد بهUO2، ایران تصمیم دارد موادUF6  جدیدا غنی شده تاسطح 5 درصد طی 6 ماه آینده را به اکسید تبدیل کند.

- محل‌های جدید برای غنی سازی ایجاد نمی‌شود.

- ایران برنامه تحقیق و توسعه (R & D) تحت نظارت، از جمله برنامه تحقیق و توسعه جاری غنی سازی خود را که با هدف انباشت اورانیوم غنی شده صورت نمی‌گیرد، ادامه خواهد داد.

- عدم بازفرآوری یا ساخت تاسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشند.

نظارت‌های بیشتر:

- ارائه اطلاعات مشخص به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامل اطلاعات در خصوص طرحهای تاسیسات هسته‌ای ایران، توصیف ساختمان‌ها در هر یک از سایت‌های هسته‌ای، توصیفی از سطح عملیاتی که در هریک از اماکن که به فعالیت‌های هسته‌ای مشخص اشتغال دارند، اطلاعات در خصوص معادن و تخلیص و اطلاعات در خصوص منابع اولیه.

- ارائه پرسشنامه جدید فنی راکتور اراک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط آژانس با نام IR-40 شناسایی می‌شود.

- اتخاذ گام‌های لازم برای موافقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انعقاد "رهیافت پادمان" در مورد راکتور اراک که توسط آژانس با نام IR-40 شناسایی می‌شود.

- دسترسی روزانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فردو و نطنز با هدف بررسی فایل‌های ضبط شده دوربین‌ها در مواقعی که آن‌ها برای بازرسی دوره‌ای موسوم به DIV ،IIV ،PIV  و بازرسی‌های سرزده در سایت حضور ندارند.

- دسترسی هدایت شده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به:

o کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ

o کارگاه‌های تولید روتورسانتریفیوژ و محل‌های نگهداری،

o و معادن اورانیوم و تخلیص اورانیوم

در مقابل، 3+3، اقدامات داوطلبانه زیررا انجام خواهند داد:

- توقف تلاش برای کاهش خرید نفت خام ایران به نحوی که مشتریان فعلی بتوانند میانگین میزان کنونی خرید نفت خام خود از ایران را کماکان ادامه دهند. بازگشت مبالغ مشخص از عواید فروش نفت ایران در خارج از کشور به ایران. در مورد معاملات نفتی مذکور، تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط، تعلیق می‌شوند.

- تعلیق تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بر:

o صادرات پتروشیمی ایران و نیز تعلیق تحریم خدمات مرتبط

o طلا و فلزات گرانبها، وتعلیق تحریم خدمات مرتبط

- تعلیق تحریم‌های آمریکا بر صنعت خودرو و تعلیق تحریم‌های خدمات مرتبط

- صدور گواهی عرضه ونصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایران و خدمات مرتبط.

- صدور گواهی بازرسی‌های مرتبط با ایمنی و تعمیرات در ایران و همچنین خدمات مرتبط

- عدم صدور قطعنامه‌های جدیدتحریم هسته‌ای توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد

- عدم صدور قطعنامه‌های جدیدتحریم هسته‌ای از سوی اتحادیه اروپا

- دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره ازتحمیل تحریم‌های جدید هسته‌ای خودداری خواهد کرد.

- یک کانال مالی به منظور تسهیلات تجارت امور انساندوستانه برای تامین نیازهای داخلی ایران با استفاده از درآمدهای نفتی ایران در خارج از کشور ایجاد خواهد شد.

- تجات امور انساندوستانه شامل مراودات تجاری مرتبط با تولیدات غذایی و کشاورزی، دارو، تجهیزات دارویی و مخارج پزشکی بیماران خارج از کشور خواهد بود. این کانال مالی شامل بانکهای خارجی مشخص و بانک‌های ایرانی غیرتحریم شده خواهد بود که به هنگام ایجاد این کانال مشخص خواهند شد.

o کانال مزبور همچنین موارد را در بر می‌گیرد

- نقل و انتقال‌های مالی مورد نیاز برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان ملل متحد

- پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور تا مبلغ توافق شده برای یک دوره شش ماهه.

- افزایش آستانه برای اخذ مجوزهای اتحادیه اروپا جهت تبادلات مالی تجارت موارد غیرتحریمی تا مبلغ مورد توافق.

عناصر گام نهایی راه حل جامع*

گام نهایی راه حل جامع که اعضا قصد دارند مذاکره در خصوص آن را در کمتر از یک سال بعد از تصویب این سند، به پایان رسانده و اجرای آن را شروع کنند، عبارتنداز:

- دارای دوره زمانی بلندمدت مشخصی خواهد بود که مدت آن مورد توافق قرار خواهد گرفت.

- بیانگر حقوق و تعهدات اعضاء معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای و موافقتنامه‌های پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

- بطور همه جانبه تحریم‌های هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی را برداشته و از جمله گام‌هایی برای دسترسی به حوزه‌های تجاری، فنآوری، مالی و انرژی را بر مبنای یک برنامه تنظیمی که در خصوص آن توافق به عمل خواهد آمد را اتخاذ نماید.

- متضمن یک برنامه غنی سازی باشد که توسط طرفین تعریف می‌گردد، برنامه‌ای که شاخصه‌های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیت‌های مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیت‌های غنی سازی، ظرفیت غنی سازی، محل‌هایی که در آن غنی سازی انجام می‌شود و ذخایر اورانیوم غنی شده برای دوره زمانی که مورد توافق قرار می‌گیرد، تعیین می‌گردد.

- نگرانی‌های مرتبط با رآکتور اراک که توسط آژانس با نامIR-40 شناخته می‌شود، را کاملا برطرف نماید. بازفرآوری و یا احداث تاسیساتی که قادر به بازفرآوری باشد، ایجاد نخواهد شد.

- اقدامات شفاف ساز و با نظارت بیشترمورد توافق را به طور کامل به اجراء درآورد. پروتکل الحاقی در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تصویب و به اجراء درآید.

- شامل همکاری بین‌المللی هسته‌ای غیر نظامی باشد، که این همکاری‌ها از جمله در خصوص دستیابی به راکتورهای مدرن آب سبک قدرت و تحقیقاتی و تجهیزات مرتبط و نیز عرضه سوخت هسته‌ای مدرن و برنامه های تحقیق و توسعه (R&D) مورد توافق می‌باشد.

به دنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی گام نهایی، با برنامه هسته‌ای ایران مانند برنامه هر کشور غیرهسته‌ای دیگر عضو NPT رفتار خواهد شد.

* در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می‌شود.

 

***

در این توافقنامه بندی وجود دارد که توضیحاتی در ذیل سند (پی نوشت) ارائه شده است که متاسفانه در ترجمه وزارت خارجه به آن اشاره ای نشده است.

- ایران اعلام می‌کند که فعالیت‌های خود در تاسیسات سوخت هسته‌ای نطنز (1)، فوردو (2) و یا راکتور اراک (3) را که توسط آژانس با نام IR-40  شناسائی می‌شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.

1- به این معنی که طی شش ماه، ایران به سانتریفیوژهایی که نصب شده‌اند ولی غنی سازی اورانیوم انجام نمی دهند گاز UF6 تزریق ننماید. سانتریفیوژهای اضافی نصب ننماید. ایران اعلام می‌کند که طی شش ماه اول سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهایی از همان نوع جایگزین می‌کند.

2- در چهار آبشار سایت فردو که در حال حاضر غنی سازی اورانیوم انجام می‌دهند، از این پس غنی سازی بالای 5 درصد انجام نخواهد گرفت و ظرفیت غنی سازی افزایش نخواهد یافت. گاز UF6 به دوازده آبشار دیگر تزریق نمی شود تا در وضعیت غیرعملیاتی باقی بمانند. بین آبشارها اتصال وجود نخواهد داشت. ایران اعلام می‌کند که طی شش ماه اول، سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهای همان نوع جایگزین می‌کند.

3- ایران اعلام می کند که برای رفع نگرانی‌های مربوط به احداث راکتور اراک برای شش ماه به راکتور سوخت تزریق نخواهد شد، یا آب سنگین را به سایت راکتور منتقل نمی‌کند و سوخت جدید را آزمایش نکرده یا سوخت بیشتر برای راکتور تولید نخواهد شد و تجهیزات اصلی باقی مانده نصب نخواهد شد.

4. مطابق برنامه های ایران، تولید سانتریفیوژ در ایران در این شش ماه مخصوص به جایگزینی سانتریفیوژهای آسیب دیده خواهد بود.

5. «تحریم خدمات مرتبط» به معنی هرگونه خدمات موضوع تحریم‌های اجرایی آمریکا یا اتحادیه اروپا، از قبیل بیمه، حمل و نقل یا مالی می‌باشد، تا جایی که هر یک از خدمات مذکور، مرتبط با تحریم بوده و برای تسهیل نقل و انتقالات مالی مورد نظر لازم باشد. این خدمات می‌تواند شامل نهادهای ایرانی تحریم نشده باشد.

6. رفع تحریم‌ها می‌تواند دربرگیرنده هر خط هوایی ایرانی تحریم نشده و نیز ایران ایر شود.

منبع: farsnews.com



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 4 / 9 / 1392برچسب:ترجمه رسمی متن کامل توافقنامه هسته‌ای ایران و ۱+۵,توافقنامه ژنو, توسط مسعود

در۲۳ آبان ۱۳۹۲

آیت الله اراکی فرمود: شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت.

پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟

با لبخند گفت: خیر

سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟

گفت: نه

با تعجب پرسیدم:

پس راز این مقام چیست؟

جواب داد:

هدیه مولایم حسین است!

گفتم چطور؟

با اشک گفت:

آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم ، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد
آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت:
به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم…


منبع: http://ryousefi.ir



...


طبقه بندی: <-CategoryName->

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، این روزها پرسشی که بسیاری از اذهان را به خود مشغول نموده، سرنوشت سوریه و این سوال مهم است که آیا در صورت حمله آمریکا به این کشور، آیا ایران عکس العملی نظامی انجام خواهد داد؟ این پرسش خود به پرسش کلان تری باز می گردد و آن اینکه اصولاً ما یارای جنگ با آمریکا را داریم یا خیر؟

پاسخ به پرسش «امکان ورود نظامی ایران به جنگ آمریکا با سوریه» خود متوقف بر پرسش های دیگری است. اینکه آیا سوریه آنطور که سردار قاسم سلیمانی می گوید، واقعاً خط قرمز جمهوری اسلامی است؟ بر فرض هم که باشد، آیا ورود به جنگ مستقیم با آمریکا به صلاح ماست؟ آیا ما در این جنگ پیروز خواهیم بود؟ و حتی اگر پیروز شویم، نهایتاً سود برده ایم یا آسیب بیشتری دیده ایم؟ اصلاً به این پرسش ها بر چه مبنایی باید پاسخ داد؟ آیا باید آرمانی و ایدئولوژیک عمل کنیم و بگوییم «مالنا الا اهدی الحسنیین؛ یا پیروز می شویم که این بهترین است و یا کشته می شویم که این هم بهترین است»؟ و یا پا را روی زمین گذاشته و آرمان و ایدئولوژی را مختص شعار و عرصه جنگ روانی دانسته و در عمل، بر اساس واقعیات نظامی تصمیم بگیریم؟ و آیا بالواقع، بین ایدئولوژی و حقیقت، تفاوت وجود دارد؟

در این مجال مختصر، قصد و توان و علم پاسخ به تمام این پرسش ها را نداریم و طرح آنها صرفاً برای گشایش باب تأمل بود. بلکه تنها می خواهیم بر اساس یکی از پاسخ های ممکن به هر کدام از پرسش های فوق، به طرح یک دیدگاه بپردازیم.

آنچه در این یادداشت ادعای اثبات آن را داریم، این است که می توان بر اساسی مشترک از ایدئولوژی و واقعیت، نتیجه گرفت که چنانچه بین آمریکا و ایران جنگی مستقیم یا نیمه مستقیم صورت پذیرد، نه تنها بازنده قطعی آمریکا خواهد بود، که منافع این جنگ برای ایران به مراتب بیش از عدم آن است. لذا اگر آمریکا حمله ای جدی علیه سوریه آغاز نمود، جمهوری اسلامی می بایست مستقیماً وارد نزاع شود. با توجه به رادیکال بودن این ادعا، برای اثبات آن از پاسخ به نقض ها آغاز خواهیم نمود.

اولین نقض در مقابل این ادعا آن است که اصلاً مگر ما توان نظامی مقابله با آمریکا را داریم؟ مگر نه این است که حفظ نظام از اوجب واجبات است و در سیره ائمه طاهرین، هیچگاه جنگ و انقلابی از طرف ایشان آغاز نشده که از نظر نظامی، پیروزی در آن قطعی باشد؟[1] پس وقتی ما می دانیم که عملاً در توازن سلاح و نیرو حریف آمریکا نیستیم، چه عقلاً و چه شرعاً موظف به ورود جنگ با این ابرقدرت نیستیم.

خب می توان از طرق مختلف ایدئولوژیکی به این پرسش پاسخ داد و مثلاً بحث جنگ هشت ساله خودمان و غلبه ایمان بر سلاح و... را مطرح کرد. اما جدای از این مباحث که بالواقع هم نمی توان آنها را نادیده انگاشت و برایشان مبانی مستحکم قرآنی وجود دارد، می توان بر روی زمین و با محاسبات مادی نیز شکست آمریکا در صورت ورود به جنگ با ایران را نتیجه گرفت.

خطایی که در پس تمام تحلیل های فوق نهفته، این است که پیروزی در جنگ را صرفاً در «رویارویی مستقیم نظامی» می انگارد. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند بر همین مبنا هم می توان زمین گیری آمریکا در حمله به ایران را با توجه به موقعیت ویژه ژئوپولتیکی کشورمان (شرق و جنوب کویر پهناور، شمال و غرب کوهستان و پایتخت در امن ترین مکان ممکن) نتیجه گرفت. اما به نظر می رسد منحصر کردن نتیجه جنگ به رویاروی مستقیم نظامی، ناشی از ساده انگاری بیش از حد آن است.

علاوه بر بُعد نظامی، جنگ به عوامل متعددی چون اقتصاد، امنیت، دیپلماسی، هوش و حتی «اتفاق» وابسته است. به یاد داریم که هیتلر بزرگ تنها و تنها بر اثر سهل انگاری در رساندن یک خبر شکست خورد و یا نتیجه جنگ برده ی «صفین»، توسط یک حیله فردی به صد در صد عکس خود تبدیل شد.

آنچه به عقیده ما دلیل باخت قطعی آمریکا در جنگ با ایران خواهد بود، بُعد «امنیتی-اقتصادی» این نزاع خواهد بود. پاشنه آشیل ایالات متحده که روز به روز نیز بر شدت شکنندگی آن افزوده می شود، دو چیز است: اول نیروی انسانی آسیب پذیر و دوم سیستم امنیت محور سرمایه داری اش. چرا برخی تصور می کنند که ایران تنها تدارک نظامی مستقیم در مواجهه با آمریکا دیده است؟ این بسیار بدیهی است و اتفاقاً مورد تأیید برخی مطلعین امنیتی کشورمان که به خطر انداختن امنیت داخلی آمریکا برای جمهوری اسلامی کاری بسیار بسیار آسان است. آمریکا عراق و سوریه و مصر نیست که روزی چند صد نفر در آن بر اثر حملات تروریستی کشته شوند و آب از آب تکان نخورد. کافیست تنها و تنها چند بمب کوچک در چند نقطه نیویورک و واشنگتن منفجر شود تا از یک سو راهپیمایی های میلیونی علیه دولت این کشور در خاک آن و از سوی دیگر، سقوط موشکی ارزش سهام شرکت هایی که «امریکا چیزی جز آنها نیست» اتفاق بیفتد.

ابداً لازم نیست جمهوری اسلامی بتواند موشکی به درون خاک آمریکا بفرستد؛ تنها کافیست موشکی تا چند هزار کیلومتری وال استریت برود و در همان فاصله هم نابود شود. آنگاه این جت ها و موشک های سرمایه است که ظرف 24 ساعت، خاک آمریکا را به مقصد کشورهای دیگر ترک می کنند. آنچه نقطه قوت و در عین حال، ضعف نظام سرمایه داری است، این است که «سرمایه بی وطن است» و وطن آن جایی است که در آن امنیت باشد. شاید امپراطوری عظیم هالیوود بتواند با پمپاژ احساسات امریکن پاتریوتی مردم بی آرمان و لذت محور خود را برای دفاع از خاکش در خود نگه دارد، ولی قطعاً «سرمایه» که خود پدرجد اینگونه تبلیغات است، ذره ای تحت تأثیر آن قرار نگرفته و به سرعت و بر اساس قوانینی که خود برای حیاتش بعنوان «آزادی اقتصادی» طراحی کرده، مهاجرت می کند.

نکته ای که باید بطور ویژه به آن توجه داشت، این است که «یک سیستم هرچه پیچیده تر شود، آسیب پذیر تر خواهد بود». در لحظه ای که «کامپیوتر» ظهور کرد، چیزی به نام «امنیت اطلاعات» دقیقاً بر خلاف ادعای سازندگان آن، بالکل فرو ریخت. لذاست که می بینیم امروزه روسیه از دستگاه های تایپ ماشینی برای نگارش اسناد امنیتی خود استفاده می نماید و «دیجیتال زدایی» گسترده ای را در سیستم اطلاعاتی-امنیتی اش آغاز نموده. سیستم هرچه پیچیده تر شود، در عین حال وابستگی اجزای آن به هم و نیز اجزای جدید، بیشتر و بیشتر می شود و لذا آسیب هر جزء، می تواند به اجزاء بیشتری لطمه بزند و سیستم را با فشلی گسترده تری مواجه سازد. لذاست که می بینیم آغاز بحران اقتصادی در یک گوشه از کشورهای غربی، به سرعت تمامی آنها را فرا می گیرد و کشوری مانند جمهوری اسلامی که ارتباطی حداقلی با سیستم اقتصاد جهانی داشت، از آسیب های آن تا حد زیادی در امان می ماند. تا جایی که سیستم از وجود چنین کشوری احساس خطر نموده و توسط تحریم، نوعی «بحران مصنوعی اقتصادی» در آن ایجاد می کند تا از مهاجرت سرمایه به این کشور جلوگیری کند.

جمع بندی آنکه چنانچه آمریکا جنگی نظامی علیه منافع استراتژیک جمهوری اسلامی آغاز نماید، ایران با کمترین هزینه و به راحتی با به خطر انداختن امنیت ایالات متحده، این کشور را با بحرانی غیرقابل تصور مواجه خواهد نمود.

حال نقض دوم مطرح می شود که «مگر آمریکا نمی تواند چنین ناامنی ای را در ایران بوجود آورد»؟ او که در شرایط به ظاهر صلح، قادر است به آسانی دانشمندان هسته ای ما را ترور کند، چرا اگر اراده نماید نتواند مسئولین رده یک نظام و منافع حساس جمهوری اسلامی را نابود سازد و از این طریق، همان بحرانی اقتصادی-امنیتی را برای ما هم فراهم کند؟ پاسخ به این سوال، بر همان اساس دوگانه واقعی و ایدئولوژیکی خواهد بود.

اینگونه آغاز می کنیم: فکر می کنید واکنش مردم آمریکا و ایران به انفجار یک بمب در پایتختشان و یا ترور یک مسئولشان، چگونه خواهد بود؟ به نظرتان هیچ کدام از مسئولین کشور آمریکا، «فدائی» دارند؟ یعنی کسی که حاضر شود با اشتیاق و میل خود، جانش را فدا کند تا یک مسئول زنده بماند؟ «فدائی» یعنی آن چیزی که حتی بسیاری از «سرداران سپاه» در کشور ما دارند. خیلی واضح، الآن اگر برای رئیس جمهور سابق کشورمان اتفاقی بیفتد، صفی که برای اهداء هر عضو بدن به او تشکیل خواهد شد، چقدر طول خواهد داشت؟ پس اتفاقاً چنین اعمالی در خاک ایران بر خلاف آمریکا، بر شدت اشتیاق مردم بر مبارزه خواهد افزود. چنانچه شهید مظلوم به حق فرمود «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود».

و نکته دوم، واکنش مردم آمریکا و ایران در صورت وقوع جنگ بین این دو کشور چگونه خواهد بود؟ مگر نه این است که تنها اکثریت قریب به اتفاق آن چهار میلیون و نیم رأی سعید جلیلی، آماده نه فقط جان دادن در راه «دفاع» از کشور، که مشتاق اعزام برای جنگیدن با دشمن در خارج از خاک جمهوری اسلامی می باشند؟ و مگر پیام فیلم هایی چون اخراجی ها که فروش میلیاردی آن به منزله مهر تأیید قاطبه ملت بود، جز این است که همین جوان های به ظاهر «سوسول» که شاید مسلمانشان هم نخوانیم، فردا روزی اگر جنگی پیش آید، از بسیاری متشرعین جلودارتر خواهند بود؟

اما وضعیت در آمریکا چگونه است؟ چرا دیگر نه تنها هیچ فیلمی در مورد جنگ در این کشور ساخته نمی شود، الا اینکه «ضد جنگ» باشد، بلکه آثاری چون «آواتار» هم که قصد دارند آمریکا را ناجی جهان قلمداد کنند، صد در صد در ضدیت با جنگ ساخته می شوند؟ چه می شود که اثر ضد جنگی چون هارت لوکر در مقابل غول های رقیبش اسکار می گیرد؟ و مگر حتی همین «آرگو» نیز، ضد جنگ نیست؟ به یاد داشته باشیم که هالیوود بر خلاف سینمای نفتی و اشرافی و نخبه گرای ما، کاملاً وابسته به مردم است و جهت گیری های مردم است که فیلم سازی در آن کشور را جهت می بخشد (که حتی اگر به بالعکس آن هم معتقد باشیم، در نتیجه فرقی نمی کند)

مردم آمریکا نه تنها هیچ علاقه ای به جنگ، که هیچ رغبتی به دفاع هم ندارند و اگر سربازی به کشوری می رود، با دهها تجهیزات امنیتی و آن هم «اجباری» این کار را می کند. ایرانیان «جنگ طلب» نیستند، اما سالهاست منتظر یک جرقه اند تا حداقل بتوانند عقده این همه سال ظلم و جنایت استکبار جهانی را در جایی بگشایند و همین هم دست برتر جمهوری اسلامی است. اگر جنگی آغاز شود، در یک کشور صف های طولانی برای شرکت در آن و در دیگری، راهپیمایی های ملیونی علیه آن شکل می گیرد! این است عوامل خارجی مؤثر بر نتیجه جنگ نظامی.

نقض بعدی به این حرف، این است که «گویا شما پیام انتخابات 92 را نشنیدید»؛ 18 ملیون رأی به روحانی، به معنای یک «نه» بزرگ به سیاست تهاجمی جمهوری اسلامی بود و در این شرایط، ابداً مردم حامی جنگ با ابرقدرتی چون آمریکا نیستند. برای پاسخ به این نقض، باید به 3 نکته توجه داشت. اولاً اینکه 18 ملیون رأی به روحانی را معادل نه به سیاست تهاجمی در نظر بگیریم، دقیقاً آن چیزی است که جریان آقای هاشمی به دنبال آن است. همانطورکه طیف عظیمی از 22 ملیونی که به خاتمی رأی دادند، به احمدی نژاد هم رأی دادند، قطعاً بخش عمده ای از رأی آقای روحانی نیز به دلایل دیگری چون روحانی بودن ایشان، پرستیز و بیان، وجهه اوپوزوسیونی و نهایتاً آن زیرکی شان در مناظره سیاسی بوده است. بله، قطعاً قابل انکار نیست که پیام بخش عمده رأی ایشان، اصطلاحاً همان «پایین کشیدن فیتیله» بوده است، اما نه همه اش.

نکته دوم مگر در جنگ هست ساله ما، چند درصد مردم شرکت نمودند؟ حقیقت غیر قابل انکاری که متأسفانه در رسانه ها مغفول مانده است، این است که اکثریت امت انقلاب کرده ی امام خمینی، به جنگ نرفتند. چه در سالهای ابتدای، چه میانه و چه انتهای آن. جنگ ناجوانمردانه هشت ساله ما را تنها چند صد هزار نفر آنگونه سرافرازانه به پیروزی رساندند. دیگرانی که شرکت نکردند، جز عده ای قلیل، مخالف دفاع نبودند و رزمندگان را می ستودند، اما خود جرأت ریسک جانشان را نداشتند. لذا اصولاً نیازی نیست اکثریت قریب به اتفاق ملت آماده حضور در جبهه ها باشند تا جنگ به پیروزی ختم شود. علاوه بر اینکه نگارنده بنابر دلایلی معتقد است که اکنون نسبت جوانان آماده حضور در جبهه به اول انقلاب، چند برابر شده است.

و اما نکته سوم و پاسخ اصلی، این است که در جنگ علیه یک کشور، چنانچه غلبه مطلق با طرف مهاجم نباشد، حتی مردمی که با جنگ مخالف هم بودند، پس از مدتی پای آن خواهند آمد. در ابتدای جنگ سوریه، ناپختگی ارتش این کشور در مقابله با حملات تروریست ها سبب ایجاد موجی ضد مردمی علیه حکومت آن شد. اما با گذشت مدتی از جنگ خیابانی و پیروزی های ارتش از یک سو و جنایات تروریست ها از سوی دیگر، قاطبه مردم با حکومت آن برای مبارزه با تروریست ها همنوا شدند.

مسأله ساده است؛ آن جنبش سبزی که امروز بر سیاست های احمدی نژاد و نظام علیه استکبار جهانی می تازد و رویای دوستی با آمریکا را در سر دارد، به محض اصابت اولین موشک به منزل دوست و همسایه اش از یک سو و مشاهده قدرت ایستادگی نسبی کشورش از سوی دیگر، به سرعت سر عقل آمده و جبهه اش را پیدا می کند. دقت کنید، «قدرت ایستادگی و ضربه زنی نسبی کشور خود» در این نتیجه گیری بسیار مؤثر است؛ چنانچه مردم ببینند دشمن مهاجم غلبه مطلق دارد، به جای دفاع، راهپیمایی های تسلیم برگزار خواهند نمود.

درحالیکه در کشور «معیشت محور»ی چون آمریکا، قضیه دقیقاً بالعکس است. یعنی آنچه برای مردم چنین کشوری که «تربیتی شهوانی» شده اند در درجه اول اولویت قرار دارد، «امنیت فرد خودشان» است. برای چنین مردمی به هیچ عنوان فرستادن سرباز به کشور دیگر برای نجات دنیا از تروریسم معنا ندارد و تا 11 سبتامبری اتفاق نیفتد، هیچ آمادگی نسبی ای برای جنگ ندارند. حتی از آن جلوتر، «وطن پرستی» برای یک آمریکایی دیگر معنایی ندارد و اگر بین پایان جنگ با حتی تجزیه قسمتی از خاکش و ادامه آن و حفظ تمامیتش مجبور به انتخاب شود، انتخاب دومی از او بسیار بعید می نماید.

اینها قسمتی از مجموعه دلایلی است که تاکنون مانع مواجهه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شده است. به قسمت دوم این یادداشت، یعنی پاسخ به این پرسش که «آیا سوریه اصلاً خط قرمز جمهوری اسلامی حساب می شود و ورود به جنگی در دفاع از آن برای ما ضرورت دارد؟» انشاءالله در قسمت دوم خواهیم پرداخت.

منبع: www.598.ir



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 18 / 6 / 1392برچسب:, توسط مسعود

مادرم زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن،

زمان تشیع و تدفینم گریه نکن،


زمان خواندن وصیت نامه ام گریه نکن؛


فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می کنند و زنان ما عفت را.


شهید سعید زقاقی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 17 / 6 / 1392برچسب:, توسط مسعود

دختر محجبه ای با ظاهر ساده از خیابان می گذشت پسرکی گستاخ از پیاده رو داد زد و به او گفت

چطوری سیبیلو؟!

 

دخترک با خونسردی کامل تبسمی کرد و گفت: ...

 

وقتی تو ابرو بر میداری مو رنگ می کنی و گوشواره میزاری منم

 

مجبورم سیبیل بزارم تا جامعه احساس کمبود مرد نکنه!!!

یا علی

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 17 / 6 / 1392برچسب:, توسط مسعود

دخترک رو به من کرد و گفت:واقعا آقا؟!

گفتم:ببخشید چی واقعا؟!

گفت:واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادر به سر بیشتر از ما خوشتون میاد!

گفتم:بله

گفت:اگه آره، پس چرا پسرایی که از ما ها خوششون میاد از کنار ما که میگذرند محو ما میشن، ولی همین خود تو و امثال تو از چند متری یه دختر چادری که رد میشیدفقط سر پایین میندازید و رد میشید!

گفتم: آره راست میگی، سر پایین انداختن کمه!

گفت:کمه؟ببخشید متوجه نمیشم؟

گفتم: برای تعظیم مقابل حجاب حضرت زهرا(س) باید زانو زد حقاکه سرپایین انداختن کمه!

یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 17 / 6 / 1392برچسب:, توسط مسعود

به نام خدا


لطفا تا آخر بخونید و اگر میخواهید تا آخر نخونید، خواهشا اصلا شروع به خواندن نکنید(ممنون)


اول از همه لازم به ذکر میدونم که من که دارم این مطلب رو میزارم ،نظر شخصی من هست

و فقط هم برای این، این مطلب رو

 

گذاشتم که برای خیلی از دوستان یه خورده مسئله روشن تر بشه.


دوم اینکه خواهش میکنم مطلب را تا آخر بخوانید و عجولانه نظر ندهید(با منطق)

و اینکه یه موقع سریع انگ ضد ولایت شدن ویا اینکه

 

دور شدن از ولایت فقیه رو به من نچسبونید.


خوب حالا قضیه چیه؟


راستش جریان از اینجا شروع شد که من توی سایت افسران بودم

و مشغول کشت و گذار که نظرم به یک مطلب که یکی از کاربران

 

عزیز افسرانی گذاشته بود ، جلب شد.


مطلب این بود که این دوست ما اومده بود و یک تصویر گذاشته بود(تصویرزیر):


واین مطلب رو زیر آن گذاشته بود:


این رو تقدیم به کسانی می کنم که سعی دارن اشتباهات احمدی نژاد رو لاپوشانی کنند


تقدیم به کسانی که باز هم به او گفتن مردمی نژاد


تقدیم به همه آنها

دوستان افسرانی میومدن و نظر میدادن و حرف های خودشونو میگفتن .بود بود بود

  تا اینکه یکی اومد و گفت آقای احمدی نژاد از

 

ولایت دور شد.


من در جواب نظر دادم چرا این حرف رو میزنی ؟ از ولایت دور شد یعنی چی؟

اصلا میفهمی داری چی میگی؟


من گفتم که چرا شما یه اختلاف نظر جزئی رو به معنای دور شدن از ولایت میدونید؟


یکی دیگه اومد گفت :اصلا شما ولایت رو در یک جمله تعریف کن و .....


خلاصه اینکه هر کسی یه چیزی گفت.


حالا من میخوام خدمت همه شما دوستان چند تا چیز رو روشن کنم.


بزارین از اینجا شروع کنم که چرا ما به مقام معظم رهبری میگیم امام؟


اصلا امام یعنی چی؟


آیا این امامی که به امام علی (ع) میگیم با امامی که به مقام معظم رهبری میگیم یکسان هست؟

و ...


خدمت دوستان عرض کنم که ما به یک روحانی محل که چند نفر( گاهی به تعداد انگشتان یک دست)

پشت سر او نماز میخوانند

 

و به اصطلاح قبولش دارن میگیم: امام جماعت، ولی توقع داریم که

مقام معظم رهبری که در مقام ولایت فقیه هستند و ملت های

 

زیادی این ولایت را پذیرفته اند ،به ایشان نگوییم "امام"؟

 

 

البته که میگیم امام.


ولی این امامی که ما به مقام معظم رهبری نسبت میدهیم با اون امامی که به معصومین(ع) میگوییم فرق داره.


این امامی که به مقام معظم رهبری میگیم یعنی پیشوا و راهنمای ما مردم.آیا چیزی غیر از اینه؟


ولی امامی که به معصومین(ع) نسبت میدهیم علاوه بر معانی بالا چیزهای دیگری هم هست.


اگر قبول ندارید،این یعنی اینکه شما معصومین(ع) و مقام معظم رهبری

  رو در یک سطح میدونید(!) که این کاملا اشتباهه.

توجه کنید:
اگر نگاه کنید و در قرآن یه خورده فکر کنید میبینید

که مقام امامت خیلی بالاتر از مقام نبوت است(؟!)


دلیلش هم اینه که خداوند به حضرت ابراهیم ابتدا مقام نبوت(پیامبری)

را عطا کردند و بعد از سال ها و امتحان آخر(قربانی حضرت

اسماعیل) خداوند به ایشان مقام امامت را عطا کردند و خیلی چیزهای دیگر.


درضمن این مسئله برای پیامبر گرامی اسلام(ص) هم صادق هست.بیشتر از این نمیخوام توضیح بدم.


حالا به نظر شما آیا این امامی که به مقام معظم رهبری

میگیم با امامی که به معصومین(ع) میگیم یکسانه؟


نکته بعدی اینه که یکی از دوستان از من خواست تا ولایت رو در یک جمله بیان کنم.


اول اینکه بعضی چیز ها رو نمیشه با یک یا چند جمله بیان کرد،باید

کتاب ها نوشته بشود.ولی من تعریف میکنم:


ولایت یعنی پذیرش و اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه


خب اینو که همه میدونن. حتی بچه های کودکستانی هم همینو میگن.


میدونید مشکل ما کجاست؟


مشکل ما اینجاست که از هر چیزی فقط ظاهرش رو میبینیم و

یه چیزی میشنویم و همون رو همه جا مثه طوطی بیان میکنیم.


خب عزیز من این تعریف برای ولایت کسی درسته که معصوم باشه،

یعنی اینجور ولایت پذیری مختص ولایت معصومین(ع)

 

هست.مگه غیر از اینه؟


اطاعت بی چون و چرا برای کسانی هست که مطمئن باشیم اشتباه نکنند

نه اینکه معصوم نباشه بعد ما هم بی چون و چرا اطاعت کنیم.


خب مگه مقام معظم رهبری معصوم هستند که ما بدون چون و چرا از ایشان اطاعت کنیم؟


معلومه که معصوم نیستند.مقام معظم رهبری هم ممکن هست اشتباه کنند.


خود مقام معظم رهبری عزیز با شجاعت تمام در حرم امام رضا(ع) فرمودند

که ما در مسئله تولید نسل اشتباه کردیم


خب این یه نمونه اشتباه.


امام این نکته را هم فراموش نکنید:


من نمیخوام بگم که خدای ناکرده نباید از مقام معظم رهبری اطاعت کرد(اصلا من عددی نیستم)

یا اینکه مقام معظم رهبری خطا کاره

و... و... و..........


کاملا واضح و روشنه که مقام معظم رهبری علاوه بر مقام بالای معنوی که دارن

در خیلی از مسائل روز دنیا متخصص هستن و

خیلی بهتر از منو شما میتونن نظر بدن و ماها همه باید از نظرات ایشون اطاعت کنیم

چون هر چی که باشه ایشان رهبر عزیز ما

هستن و کلام ایشان هم برای ما فصل الخطاب میباشد.


بنده خودم سرتا پا گوشم و حاضرم جانم را فدای رهبر عزیزم کنم .من خاک پای رهبرم هم نیستم.


اما  اما اما


اما صحبت من اینجاست که چرا اگر کسی با رهبر عزیز اختلاف نظر کوچکی داره

فورا به او انگ ضد ولایت میزنن و میگن از

ولایت دور شده؟ منظورم آقای دکتر احمدی نژاده. چرا میگن که از ولایت دور شده؟


با توجه به صحبت های بالا آیا اگر در بعضی جاها ، یه اختلاف سلیقه وجود داشته

باشه با به حساب دوری از ولایت و ضدیت با

 

ولایت گذاشت؟


مگر خود مقام معظم رهبری در همین درگیری های داخلی نگفتند که اختلاف

سلیقه وجود دارد  و نه اختلاف در نظام؟


یعنی نظام را همه قبول دارن ولی بعضی ها که خیلی هم کم هستند ، نظراتشون یه خورده فرق داره.


اینو نباید به معنای دوری از ولایت گذاشت.


دوستان من امام خامنه ای خودشون هم فرمودند که در رابطه با من

تعصب نداشته باشید.در جریان فتنه 88 یادتون هست؟


ایشان فرمودند که اگر عکس من را هم پاره کردند و روی زمین اندا ختند و ...

شما درگیر نشوید.مبادا حرفی بزنید که ...


بله دوستان من تعصب اصلا خوب نیست.آدم باید تعهد داشته باشه نه تعصب.


دوستان یه کم فکر کنید ببینید فرق تعهد با تعصب چیه


در پایان میخوام بگم که بله من دکتر احمدی نژاد رو دوست دارم ، خیلی هم دوست دارم،

چون واقعا من هنوز رئیس جمهوری

مانند ایشان ندیدم .درشجاعت در صداقت در مردانگی در ولایت پذیری و ...


بله من خودم رو در برابر کسی که 8 سال برای ملتش زحمت کشید متعهد میدانم تا از

او در برابر بی وفایی ها  حمایت کنم.چرا

بعضی ها بی انصافی میکنن و طوری برخورد میکنن که انگار نه انگار این آقا کاری کرده.


بله درسته خیلی اشتباه داشته ولی خدمات ایشون خیلی بیشتر از اشتباهات ایشونه.


کی پیدا میشه که اشتباه نداشته باشه؟ بله اشتباه داشتند،ولی آیا هیچ خدمتی نکردند؟


چرا کسی نمیاد از خدمات ایشون بگه ، چرا کسی نمیاد یه دونه فقط یه

دونه از کارهای بزرگی که ایشون انجام دادن رو بگه.


همه وایستادن تا دکتر احمدی نژاد یه حرف بزنه بعد براش موضع گیری

کنن بعد هم تو رسانه های متعلق به خودشون نفد کنن و

 

حتی توهین.


یادمان باشد که خداوند شاهد و ناظر بر همه اعمال و نیات ما هست و چیزی پنهان و پوشیده نیست.


من کاری ندارم آقای مشایی فلان کرد  یا مثلا فلان کس در دولت دکتر چکار کرد.

ببینید خود دکتر چکار کرد.


من واقعا خیلی دلم میسوزه از این همه بی وفایی بعضی ها ،

دلم میخواد بشینم یه دل سیر(شاید هم یه دل پیاز) گریه کنم


در پایان میخوام بگم که من حامی کسی نیستم من حامی حقم فقط همین.


من طرفدار سرسخت رهبرم هستم و یک کلام بگم رهبرم

همه چیز منه و هر کسی که بخواد با ایشان مخالفت کنه من باهاش

 

  سخت مخالفم حتی دکتر احمدی نژاد یا هرکس دیگه ای.


خیلی ببخشید که سرتون رو درد آوردم و ممنون از اینکه حوصله به خرج دادین و این مطلبو خوندین.


لطفا با نظربدین و اگر من جایی اشتباه میکنم بهم یادآور بشین(لطفا با دلیل و منطقی)


در پناه حق باشید
یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 17 / 4 / 1392برچسب:ولایت,ولایت پذیری,دوری از ولایت,ضدولایت,احمدی نژاد,امام خامنه ای,مقام معظم رهبری,, توسط مسعود

وسط نداریم  یا هستیم یا نیستیم


اگر هستیم همه چی تعطیل، زندگی باید رنگ و بویی دیگر بگیرد


این جنگ جدی است ، هنوز هم کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا است


هنوز یارگیری هست ، همیشه کربلای 4 هست


جنگ امروز ، جنگ بردن عقل ها و دل هاست


نمیشه بدون وضو بشینی پشت کامپیوتر و دل کسی رو آنطرف دنیا ببری ، نمیشه بی وضو باشی و اثر

وضعی داشته باشی ، نمیشه حواس خودت پرت باشه بعد بخوای حواس دیگران را جمع کنی.


مسابقه الی الله است ، امروز ما جوانان مرزداران در منطقه دفاع از عقیده و عمل و رفتارهای اجتماعی

هستیم.
چرا دست روی دست گذاشته ایم و بیکاریم؟


چرا در خط مقدم نمیجنگیم؟


مدل ما ،مدل شب امتحانی است. ما میگیم دشمن ، ولی باور نداریم که دشمنه!


ما منتظر چی هستیم؟ منتظر این هستیم که اتاق جنگ بنی صدر برای ما تصمیم گیری کنه، یا اینکه مانند

چمران و طهرانی مقدم بریم و خط دفاعی رو ببندیم؟


یا علی

حتما کلیپ زیر رو دانلود کنید و ببینید

 

لطفا کلیک کنید



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 17 / 4 / 1392برچسب:جنگ,, توسط مسعود

 

اگر انتخابات در سال 88 بر طبق خواسته فتنه‌گران باطل می‌شد، باید برای همیشه با صندوق رای در ایران خداحافظی می‌کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه جوادالائمه(ع)، «بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت.» حدود چهار سال زمان لازم بود تا این جمله رهبر انقلاب که در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد 88 بیان کردند، معنای اصلی خود را بروز دهد و همگان متوجه شوند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، چه خطر بزرگی را از سر ایران عزیز دفع کرده است.

این روزهای میدان «التحریر» قاهره، در میدان «آزادی» تهران هم به وقوع می‌پیوست اگر رهبر انقلاب برای تامین نظر چند نفر از فعالان سیاسی کشور و برخی نامزدهای انتخاباتی، «قانون» رسمی کشور را نادیده می‌گرفت و فصل الخطابی به نام صندوق رای را به اردوکشی خیابانی تقلیل می‌داد. 

اتفاقی که این روز‌ها در مصر می‌بینیم و خون‌هایی که در خیابان‌های قاهره بر زمین ریخته می‌شوند و حکومتی که با کودتا دست به دست می‌شود، نتیجه عدم پذیرش صندوق رای به عنوان فصل الخطاب تعیین مسئولان سیاسی یک کشور و تلاش برای وزن‌کشی سیاسی از طریق اردوکشی‌های خیابانی است.

محمد مرسی که سال گذشته با رای مردم در یک انتخابات بر سر کار آمد، اکنون با کودتای ارتش به دلیل آشوب‌ها و تظاهرات خیابانی کنار می‌رود اما این پایان کار نیست. اکنون گروه‌های سیاسی در مصر فهمیده‌اند که صندوق رای در این کشور تنها یک ارزش نمادین دارد. رئیس‌جمهور بعدی هم حتی اگر با رای مردم در یک انتخابات آزاد برگزیده شود، بعد از مدت کوتاهی باید شاهد اردوکشی خیابانی باشد و‌‌ همان آش و‌‌ همان کاسه. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 88 حتی آبروی خود را نیز برای حفظ قانون و اعتبار صندوق رای و جمهوریت نظام در طبق اخلاص قرار داد که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، حتی در صورت تامین نظر کاندیداهای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مجددا پس از مدت کوتاهی، گروه مقابل یا طیف‌های دیگر سیاسی به جای تلاش برای کسب قدرت از طریق صندوق رای، اردوکشی خیابانی را کلید می‌زدند تا وزن‌کشی‌های سیاسی را به جای مناسبات قانونی، در کف خیابان جستجو کنند؛ مساله‌ای که باعث می‌شد تصاویری که این روز‌ها از طریق رسانه‌ها در مصر می‌بینیم، در کف خیابان‌های تهران نظاره‌گر باشیم. 

اگر انتخابات در سال 88 بر طبق خواسته فتنه‌گران باطل می‌شد، باید برای همیشه با صندوق رای در ایران خداحافظی می‌کردیم

 

 

درس تاریخی رهبر انقلاب به شکست خوردگان انتخابات سال 88 این بود که برای جبران از دست رفتن قدرت باید اقدامات و فعالیت‌های سیاسی را دنبال کنند تا بتوانند در چهار سال بعد و در انتخابات ریاست جمهوری آتی، کرسی‌های قدرت را کسب کنند. در واقع باید بقا و استمرار دموکراسی و مردم سالاری در ایران را مدیون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دانست؛ چرا که اگر پافشاری ایشان بر دفاع از رای اکثریت مردم نبود و ایشان نیز مانند بسیاری از سیاستمداران دنیا ترجیح می‌دادند راه ساده‌تر و کم خطر‌تر لابی با کانون‌های قدرت را دنبال کنند و تن به بدعتِ غیرقانونیِ «نپذیرفتن رای و نظر مردم» می‌دادند، اکنون صندوق رای در این کشور کوچک‌ترین محلی از اعراب نداشت. 

رهبر انقلاب با ایستادگی خود در برابر همه فشار‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها، به دوست و دشمن ثابت کردند که «جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست»، حتی اگر اردوکشی های پرهزینه خیابانی در مقابل آن طراحی شود. گزاره‌ای که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری هم برای چندمین بار اثبات شد و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، آن هم تنها با هفت دهم درصد اختلاف، حتی ناظران کارکشته بین‌المللی را هم شوکه کرد و انگشت به دهان گذاشت. 

اگر ایستادگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و پافشاری ایشان بر صیانت دقیق و جدی از آرای مردم نبود، هر روز خیابان‌های تهران نظاره‌گر جوی خونِ افرادی بودند که در آتش اردوکشی خیابانی طرف های مختلف، جان خود را از دست می‌دادند. هر چند‌‌ همان معدود هموطنانی هم که در فتنه جان خود را از دست دادند، حاصل کینه‌توزی و لجبازی سران فتنه و حامیانشان بودند و «باید» در دادگاه پاسخگوی اعمال غیرقانونی خود باشند و محاکمه شوند اما اینکه آمار کشته شدگان به روزانه صد‌ها نفر نرسید و آرامش این روزهای کشور، همه و همه مدیون مقاومت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در برابر بدعت‌های غیرقانونی است. 

در واقع، نتیجه عملی مدلی را که میرحسین موسوی در سال 88 بدنبالش بود، امروز می‌توان در کف خیابان‌های مصر دید.

رئیس‌جمهور برگزیده‌ای که توسط نیروهای نظامی، برکنار شده و در محاصره است؛ خیابان‌هایی که شاهد درگیری و خونریزی و خرابی هستند؛ رسانه‌هایی که آشوب در کشور را به افکار عمومی جهان مخابره می‌کنند؛ درگیری و کشمکش میان نیروهای سیاسی؛ هرج و مرج و ناامنی... تصور این منظره در ایران هم سخت نبود، اگر «سیدعلی حسینی خامنه‌ای» در برابر خواسته غیرقانونی فتنه‌گران نمی‌ایستاد.

سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج

منبع: khsh.basij.ir



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 15 / 4 / 1392برچسب:سال 88,فتنه,مصر,ایران,, توسط مسعود

سلام به همه ی دوستان

خبر اینه که انشاالله قراره که من هم به خدمت مقدس سربازی اعزام بشم.نوبتی هم باشه ، نوبته منه دیگه(چیکار میشه کرد!)

حالا من توی این مدتی که نیستم و نمیتونم وبلاگ رو به روز کنم میخوام که یک نفر لطف کنه و به من کمک کنه و این وظیفه خطیر(!!!) رو به عهده بگیره.

شرایط برای داوطلبین:

1) 100 سال سابقه کاری

2) دارای حداکثر 8 سال سن

3) دارای سوء پیشینه

4) متاهل باشه

5) و ...

شوخی کردم

دوستان هرکس مایله برام پیام بزاره

 

 

یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ یک شنبه 14 / 4 / 1398برچسب:اطلاعیه,درخواست همکاری, توسط مسعود

    سلام به همگی از همه ی دوستان خواهش میکنم توی این همایش حتما شرکت کنند. خیلی حیف شد که من نیستم ، چون تهرانی نیستم.حتما برید و حضور داشته باشید. خدا شاهده دیگه مردی مثه آقای دکتر احمدی نژاد پیدا نمیکنید. مردم عزیز تهران که مثه همیشه چشم ایران هستند.خواهشا این بار هم مردانه برید توی این همایش و با عظمت برگزارش کنید.

یا علی

به روز رسانی نظرات



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 3 / 4 / 1392برچسب:, توسط مسعود

سلام به همه ی دوستان

الان که دارم این مطلب رو می نویسم ، خیلی دلم گرفته . دلم گرفته از بعضی از دوستان ،از بعضی از مردمان حماسه سازمان و از بعضی از مسولان.

میدونید جریان چیه؟

جریان اینه که چرا بی وفایی؟

چرا نامردی؟

چرا فراموشکاری؟

من انتخاب شدن جناب آقای حسن روحانی را به ملت بزرگ ایران و خود آقای روحانی تبریک میگم.

ولی یک سوال دارم.

آیا این رسمشه؟  

بزارید برم سر اصل مطلب.

اگر توجه کرده باشید چند وقتی هست که خیلی در حق جناب آقای محمود احمدی نژاد دارد بی لطفی و نامردی میشود.

از رسانه های مجازی (اینترنت،سایت های مختلف،روزنامه ها و شبکه های اجتماعی ) گرفته تا ...

همه و همه دارن بدگویی میکنن از این آدم .همه دارن نامردی میکنن.همه دارن ...

آخه چرا؟ چرا این همه ظلم ؟ چرا این همه بی عدالتی در حقش؟ چرا فراموشی؟

پس بزارید یه خورده یادآوری کنم:

یادش بخیر  وقتی که دست رهبری عزیز رو بوسید.

یادش بخیر در مناظره ها مردانه در برابر تمام بی عدالتی ها یی وایستاد که داد همه مردم رو در آورده بود و هیچ کس هم جرات نداشت اسمی از آنها ببر.

یادش بخیر  با آمدنش امید توی دل مستضعفان زنده شد و شاد و خوشحال شدند.

کی دیگه میتونه مثله این مرد توی سازمان ملل ، جلوی خودشون حرف از فلسطین بزنه،حرف از هلوکاست بزنه ، حرف از انرژی صلح آمیز هسته ای بزنه ، حرف از جهانی شدن اسلام بزنه ،ضد سرمایه داری غرب و وال استریت حرف بزنه و و و و

دوستان ،مردم عزیز ، یاوران نظام و انقلاب ، یادمان باشد:

آقای دکتر احمدی نژاد وقتی آمد ،ریش هایش سیاه بود ، اما حالا سفید شده.

میدونید برای چی؟  برای اینکه واقعا کار کرد برای خدا و تحت فشار بود.

در همین مناظره ها هم تمامی کاندیدا ها ، پشتکار دولت آقای احمدی نژاد را تحسین کردند.

در این 8 سال همه در همه جا مخصوصا در روزنامه ها تا توانستند از این مرد شریف بدگویی کردند و تهمت ناروا زدند.

اما پاسخ این مرد به همه این کم لطفی ها این بود که مهم نیست ، فدای انقلاب ،این چیزها همه جا هست،من کسی نیستم .

 

واقعا آیا جواب زحمات خالصانه یک فرد(فرقی نداره کی باشه) اینه؟

این درسته که در پایان خدمت صادقانه یک فرد به جای تشکر و قدر دانی ، اینجوری به او هجمه ببریم؟!

نکته مهم این است که مقام معظم رهبری هم اینگونه رفتار ها را تایید نمیکند.

در ضمن واقعا خیلی زشته که بعضی از مسولین نظام هم همین رفتار رو دپیش گرفتن، واقعا زشته

من 22 سال به لطف خدا زندگی کردم، ولی کسی(رئیس جمهور) رو در مردانگی و غیرت و در یک کلام به خوبی دکتر احمدی نژاد ندیدم.

یادمان باشد که همه ی این وقایع در تاریخ ثبت میشود ،نگذاریم با رفتارمان ،آیندگان درباره ی ما بد فکر کنند.

 لطفا فایل زیر را دانلود کنید، حتما حتما.

فایلی در باره ی جناب دکتر محمود احمدی نژاد

یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 27 / 3 / 1392برچسب:دکتر محمود احمدی نژاد,پشتکار,دولت,مجلس,, توسط مسعود

با سلام خدمت همه ی دوستان

درود بر همه ملت بزرگ ایران اسلامی و عرض تبریک به همه ی مردم بزرگ ایران به خاطر خلق یک حماسه دیگر.

و عرض تبریک به آقای حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران اسلامی.

امیدوارم 4 سال پر افتخار را در پیش رو داشته باشیم و همچون قبل سربلند و با عزت و با اقتدار.

پاینده باد ایران اسلامی و ایرانی

 یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 26 / 3 / 1392برچسب:, توسط مسعود

چون وقت نیست من بدون هیچ مقدمه ای میرم سر بحث اصلی

اول از همه میخوام یه خورده درباره آقای هاشمی رفسنجانی صحبت کنم.

حزب گروه آقای هاشمی در واقع حزب کارگزاران میباشد و حزب کارگزاران هم در واقع همان حزب سازندگان دوران انقلاب و همان حزب اوبکر دوران قدیم هستند.

حزب ابوبکریان میخواستند ولی فقیه(امام زمانشان) یعنی امام علی(ع) را کنار بزنند که برای مدت زمان زیادی هم این کار را کردند(حتما در این زمینه تحقیق کنید)

هر حزبی که بخواهد بر جامعه و دیگر احزاب غالب شود مجبور است که سه گزینه زیر را دارا باشد:

قدرت سیاسی(زور)-قدرت اقتصادی(زر)-قدرت تبلیغاتی(تزویر)

حال این حزب آقای هاشمی چگونه به این سه گزینه رسید:

آقای هاشمی با برنده شدن در انتخابات ،طبیعتا به قدرت سیاسی دست یافت.حالا باید بگوییم که چگونه به 2 گزینه بعدی دست پیدا کرد.

در واقع آقای هاشمی و هاشمیون در 8 سال ریاست جمهوری به اسم خصوصی سازی و مردمی کردن امکانات ،قدرت اقتصادی را بدست گرفتند.مثلا اگر قرار بود تا سهام فلان جا به مردم واگذار شود ، چند ماه قبل با دارو دسته خودشان و با کسانی که طرفدار آنها بودند صحبت کرده و سهام آن فلان چیز را به او واگزار میکردند.

به همین ترتیب بود که رفته رفته 80 درصد سرمایه ایران به دست حزب کارگزاران(هاشمی) افتاد.

چطور به قدرت تبلیغاتی رسیدند؟ کاملا مشخص است که هرکس قدرت اقتصادی بیشتری دارد و قدرت سیاسی هم در اختیار دارد ،قدرت تبلیغاتی رو هم در اختیار میگیرد و در جهت مقاصد خودش به کار میگیرد.

دلیل اینکه خیلی از مردم به آقای هاشمی علاقه نشان میدهند چیست؟

مهم ترین دلیلش اینه که در زمان آقای هاشمی مردم مشکل اقتصادی نداشتند و نرخ تورم زیاد نبود.

خب این حرف کاملا درسته .اما  اما

اما همون طوری که قبلا گفتم باید تمام شرایط تاثیر گذار را برای نتیجه گیری بررسی کنیم.

درسته که در زمان آقای هاشمی مردم مشکلات اقتصادی نداشتند، ولی آیا زمان دولت آقای هاشمی شرایط داخلی و خارجی ما هم همین طور بود.

آیا زمان آقای هاشمی ما همین چیزهایی را داشتیم که الان داریم؟

پاسخ معلومه:نه

ببینید دوستان ، ما یک ملت مستقل هستیم که همیشه متکی به خودمان هستیم.ما یک ملت اسلامی هستیم و باید در خیلی از زمینه ها کار کنیم.

ما نباید فقط یک بعد قضیه را بگیریم

خیلی ها میگن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. در صورتی که این حرف در سطح کلان جامعه ایرانی درست نیست.

ما یک ملت اسلامی هستیم و بعضی وظایف را اسلام به دوش ما گذاشته و نمیتونیم نادیده بگیریم.

مثلا اسلام گفته هر کجا صدای مظلومی را شنیدی باید برای کمک و دفاع از او شتاب کنی.

حالا این که چرا در زمان آقای هاشمی ایران مشکلات اقتصادی نداشت ، کاملا مشخصه.

چون به وظایفش در قبال مردمش و اسلام درست عمل نمیکرد و باج میداد.

قبول دارید که قسمت عمده ای از مشکلات اقتصادی زمان حال به خاطر دشمنی های خارجی هست.

خب معلومه که آقای هاشمی وقتی باج میده و کاری به کار آنها نداره(هر غلطی میخوان میکنند) آنها هم کاری به ایران ندارند و ما رو تحریم نمیکنند،80 درصد ثروت ایران هم که دست اونها بوده ،پس طبیعتا مشکلات اقتصادی به وجود نمیاد دیگه.

ولی به چه قیمتی؟ به چه قیمتی؟

به قیمت اینکه شرف ایرانی له بشه و به اون توهین بشه. به قیمت اینکه برای ایرانی به اندازه پشیزی ارزش قائل نشن ، به قیمت اینکه ...

چرا انرژی صلح آمیز هسته ای که حق قانونی ماست ،باید به حالت تعلیق دربیاد و ...

آیا مشکل اینها انرژی هسته ای ماست ؟

نه خیر ، مشکل اینها مردم ایران و اسلام هست ،اینها نمی خواهن که ایرانی وجود داشته باشد با این شکل.

امروز اگر در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای کنار بکشیم ، فردا چیز دیگری را بهانه کرده و دوباره روز از نو روزی از نو.

دوستان من اگر در حال حاضر مسولین ما هم بخواهند بعضی از خواسته های اسلام را کنار بزنند(مثلا دست از حمایت از فلسطین بردارند) و در برابر آنها کوتاه بیایند(مثلا نیروگاه های اتمی را تعطیل کنند) مطمئن باشید که مشکل اقتصاد کشور ما تا حدی حل خواهد شد.

ولی آیا این راه حل است؟   تسلیم شدن در برابر جبهه باطل؟

همان طوری که گفتم علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور ما در 2 چیز است:

سیاست خارجی ما

مشکلات داخلی

سیاست خارجی ما  حکم میکنه که به هیچ وجه در مقابل جبهه باطل کوتاه نیاییم و دست از آرمان های انقلاب خودمان برنداریم.

پس وقتی سیاست ما اینه و میخواهیم با اقتدار  در جهان زندگی کنیم ، باید مردانه بایستیم و این تحریم ها را تحمل نماییم.

و اما مشکلات داخلی زمان حال حاضر:

گفتم که در زمان آقای هاشمی به اسم خصوصی سازی ،80 درصد ثروت ایران را در اختیار گرفتند و هر وقت دوست داشتند به عنوان یک برگ برنده از آن استفاده میکردند و شل کن سفت کن در میاوردند.

در واقع آقای احمدی نژاد فردی بود که آمد و تمام معادلات آنها را برهم زد. و حزب هاشمیون قدرت سیاسی را در 8 سال آحمدی نژاد از دست دادند.

به همین خاطر بود که با توجه به در اختیار داشتن 80 درصدی ثروت ایران سعی کردند، با استفاده ابزاری از این قضیه ،به دولت آقای احمدی نژاد فشار بیاورند تا در واقع آقای احمدی نژاد و اصولگرایان را نا کارآمد نشان داده تا دوباره اصلاح طلبان بیایند سر کار.

نکته بعدی این هست که چرا این حزب آقای هاشمی بجای اینکه از این قدرت و ابزارش برای رفاه مردم این جامعه استفاده کند ، در عوض با استفاده از آن به مردم فشار آورد و می آورد تا به اهداف شومش برسد.

مگر این آقایان صلاح ملت را نمیخواهند ؟ خب اگر صلاح ملت را میخواهید باید به هر شکلی شده به مردم کمک کنید چه در صدر جکومت باشید ، چه نه؟   چرا این کار را نکردند؟ چون خود خواه هستند و فقط به فکر خودشان هستند و فقط ظاهر مردمی دارند.

نکته بعدی این که این آقایان اساسا با ولایت فقیه و رهبری مشکل دارند. من برای روشن تر شدن این قضیه 2 نمونه زیر را بیان میکنم:

1) نامه بدون سلام و بدون بسم الله که آقای هاشمی با آن لحن تند و توهین آمیز به مقام معظم رهبری نوشت.

2)محسن هاشمی پسر آقای هاشمی گفت :اگر پدرم رییس جمهور شود مقام رهبری را همچون پاپ ها در واتیکان خواهم کرد .

3)آقای هاشمی به بهانه سخنرانی در میان اعراب 40 میلیارد دلار کمک گرفت تا روی دیوار ها نوشته شود مرگ بر ولایت فقیه.

و ...

نکته بعدی اینه که این آقایان اصلا دلسوز ملت نمی باشند به نمونه زیر توجه کنید:

در زمان امام علی(ع) وقتی مقام خلافت را از امام علی غصب کردند، امام علی به دلایلی سکوت کرد و اقدامی نکرد

به نظر شما چرا؟

چون در آن زمان بیگانگان و خارجیان(رومیان) قصد شورش داشتند.

یعنی اگر امام علی میخواست عکس العملی نشان دهد ،اختلافات داخلی به وجود میامد و  و دسته دسته میشدند و در مقابل شورش بیگانگان(رومیان) شکست میخوردند و اصلا اسلامی نمیماند چه برسد به ...

خب امام علی(ع) موقعیت را سنجیده و وحدت و سربلندی داخلی را بر پیروزی شورشیان ترجیح دادند و اقدامی نکردند.

حالا سوال اینجاست ، چرا آقایان هاشمیون این کار را نکردند ؟ مگر غیر از اینه که عزت ایران و سربلندی ایران اولویت دارد؟

بله درسته ، این آقایان کاملا بر خلاف امام علی عمل کردند.نمونه اش در جریان فتنه 88 با دشمن همکاری کردند و قصد براندازی نظام را داشتند.

دوستان من حرف آخر اینه که آقای حسن روحانی علاوه بر اینکه کارنامه خوبی ندارد ، از حزب هاشمیون میباشد و این حزب میخواهد از طریق این آقای روحانی دوباره به قدرت سیاسی برسد و دوباره روز ازنو روزی از نو.

نکته:چرا دشمنان همیشه از آقای هاشمی و هاشمیون حمایت میکنند؟(خودتان فکر کنید و قضاوت کنید)

در پایان میگم که مهم حضور ما در انتخابات هست ، پس همه با هم در انتخابات  شرکت خواهیم کرد تا چشم دشمنان در بیاد .

من نمیگویم به چه کسی رای بدهید ، فقط میگم که به آقای حسن روحانی رای ندهید.

در پناه حق باشید

یا علی

 

 

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 23 / 3 / 1392برچسب:ریاست جمهوری,انتخابات,هدف,رای دادن,اصلاح طلب,اصولگرا,هاشمی رفسنجانی,حسن روحانی,, توسط مسعود

با سلام

امروز میخوام بگم چکار کنیم تا بتوانیم اصلح ترین نامزد را به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب کنیم.

اول از همه اینکه خواهش میکنم لجوج نباشیم و با مسئله به صورت تعصبی برخورد نکنیم. یعنی اینکه نگوییم چون فلان کس اصول گرا هست پس من به اون رای میدم ،یا اینکه چون فلانی اصلاح طلب است من به اون رای میدم.

اصلا گروه و حذب را بزاریم کنار و با منطق و عقل با این مسئله برخورد کنیم ، تا در نهایت بتوانیم یک انتخاب درست داشته باشیم.

نکته بعدی اینکه خواهش میکنم اگر قراره یک چیزی را ملاک انتخاب قرار بدهید ، لطفا همه جوانب را در نظر گرفته و تحلیل کنید مثلا اگر قراره یک دولت را از نظر اقتصاد و گرانی ها ارزیابی کنید همه ی زمینه ها را در همه دولت های پیشین بررسی کنید.

مقام معظم رهبری در این رابطه خیلی صحبت کرده اند ولی من فقط یک مورد آن را میگویم:

رئیس جمهور آینده بهتر است کسی باشد که نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد، منهای نقاط ضعف دولت فعلی

همچنین دولت های قبلی.

خب حالا ما باید همه ی دولت ها را بشناسیم و با عملکرد آنها آشنا شویم.

ما ابتدا باید ببینیم که مشکلات فعلی جامعه چیست و جامعه به چه چیز هایی نیاز داره؟

مهم نیست که چه کسی میخواد بیاد سر کار ، مهم اینه که کسی که میاد سر کار ، کارا باشه و باعث پیشرفت جامعه بشود.

مشکلات و مباجث کلان کشور فعلا موارد زیر است:

مشکلات اقتصادی،مذاکرات هسته ای،اختلافات داخلی، سیاست داخلی و خارجی و ...

که باید ببینیم رئیس دولت آینده درباره مسائل بالا چه دیدگاه و برنامه هایی دارد.

و این مسائل هستند که تعیین کننده هستند.

یعنی ما باید ببینیم که هر کدام از این نامزد ها در باره ی این مسائل چه دیدگاه هایی دارند.

بعد با توجه به این دیدگاه ها ما باید اصلح ترین را انتخاب کنیم.

من در پست های بعدی در باره 2 نماینده برتر از 2 حزب صحبت خواهم کرد.

لطفا پست های بعدی را حتما بخوانید.

یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 23 / 3 / 1392برچسب:ریاست جمهوری,انتخابات,هدف,رای دادن,اصلاح طلب,اصولگرا,, توسط مسعود

با سلام

در ادامه بحث قبلی میخوام بگم که چرا باید از اسلام حمایت کنیم.

خیلی خلاصه میگم

از آن اسلامی که پیامبران و امامان (ع) اینقدر برای آن زحمت کشیده بودند چیزی باقی نمانده بود تا قبل از  انقلاب.

به نظر شما آیا این اعراب از اسلام حمایت میکردند، این اعراب(!)

تا اینکه انقلاب شد و این انقلاب هم توسط مردم بود که انجام شد.

اسلامی که که امامان ما برای ان از جان و مال و ناموسشان مایه گذاشته بودند تقریبا رو به خاموشی بود تا اینکه این انقلاب توسط همین مردم دوباره آن را زنده کرد و نگهبان آن شد.

بود بود بود تا اینکه این انقلاب به دست ما رسید و این یعنی اینکه ما در مقابل آن مسول هستیم .

و اگر خدای ناکرده هر کدام از ما سهل انگاری کنیم باید جوابگو باشیم.

انقلاب ما ، حاصلش شد همین نظام ما. و امروز همین نظام هست که حافظ اسلام است.

وما نمیتوانیم از اسلام حمایت کنیم ،مگر اینکه از نظام حمایت کنیم

وما نمی توانیم از نظام حمایت کنیم مگر اینکه در انتخابات(فردا) و انتخابات فرداهای دیگر حمایت مان را از نظام به رخ جهانیان برسانیم و در پیشگاه خداوند رو سفید باشیم.

وعده ما انشاالله فردا ، پای صندوق های رای

یا علی

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 23 / 3 / 1392برچسب:, توسط مسعود

با سلام به همه دوستان

واقعا شرمنده که اینقد دیر دیر وبلاگ رو به روز میکنم

با این که هنوز سرم خلوت نشده و درگیر پروژه های پایان ترم هستم ، ولی از امروز مباحث انتخابات را ادامه می دهیم

 

درپناه حق باشید

یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 20 / 3 / 1392برچسب:, توسط مسعود

با سلام

اصلا هدف از انتخابات چیه؟

چرا اینقدر برای ما و ملت ما و در نهایت برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهم است؟

دوستان من هدف از انتخابات انتخاب یک فرد شایسته و اصلح میباشد که بتواند اداره امور جامعه را برای یک دوره 4 ساله به عهده بگیرد.

علت مهم بودن انتخابات هم دقیقا به همین مورد برمیگرده که رئیس جمهور منتخب قراره برای یک دوره 4 ساله امور کشور را بر عهده بگیره و اداره کنه.

خب یعنی علنن ما تمام اختیارات مهم یک کشور را به عهده یک شخص(گروه-حزب) قرار میدهیم ، که این شخص میتواند از این فرصت 4 ساله نهایت استفاده را ببرد و با عث طرقی و پیشرفت کشور بشود ، یا اینکه نه ، بنا به مسائل مختلفی باعث درجا زدن و پسرفت کشور شود.

رئیس جمهور منتخب میتواند با برنامه هایش  وبا طرح ها و اهدافش خیلی از مشکلات مردم را تا حدود زیادی حل نماید

مثلا مشکلات اقتصادی،اشتغال،مسکن،بهداشت و ...

پس برای ما و ملت ما مهم است که چه کسی باید بیاید سر کار، یعنی باید کسی بیاید که بهترین برنامه ها را داشته باشد تا علاوه بر حل مشکلات داخلی ، بسیاری از مشکلات خارجی و بین المللی را کاهش داده و باعث سربلندی جمهوری اسلامی ایران شود.

خب حالا میریم سراغ اینکه چرا انتخابات و مخصوصا این انتخابات برای نظام ما خیلی مهمه؟

همون طوری که همه شما دوستان میدونید ، این نظام و این کشور با بقیه ی نظام های حاکم بر جهان فرق دارد.

درسته، نظام جمهوری اسلامی ایران

این نظام یک نظام اسلامی است و یک نظامی است مردم سالار و دینی

یعنی تمام قدرت این نظام به مردم آن کشور و ملت بستگی دارد.مگه غیر از اینه که ما در همه امور کلان کشور سهیم هستیم.مثلا خبرگان رهبری را ما مردم انتخاب میکنیم،همچنین رئیس جمهور را،شورای شهر را،نمایندگان مجلس را و ...

حالا طبق همین موارد گفته شده یعنی اینکه ما مردم خود صاحب نظام هستیم و سرنوشت ما در دست خودمان است.

آمریکا و کلا دشمنان ملت ایران هم این قضیه را خوب میدانند. و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری و کلیه مسولان نظام همیشه از ما مردم میخواهند تا ما مردم همیشه در صحنه باشیم تا آنها(دشمنان) ببینند که ما مردم هنوز پشت نظام هستیم و خواهان نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

با توجه به اینکه آمریکا این قضیه را میداند و تلاش های زیادی کرد تا مسولان ما یعنی ایران در مقابلشان زانو بزند، ولی چون نتوانست دست به یک کار جدید زد تا به این هدف پلیدش برسه(زکی)

آنها(دشمنان) آمدند در حرکت جدید مردم را هدف گرفتند و آنها را تحت فشار قرار دادند(اقتصادی،اجتماعی،رسانه ای و ..) تا مردم دست از حمایت از ملت و نظامشان بردارند و اینطوری به همه دنیا بگویند که مردم این نظام را نمی خواهند و تجاوز کنن به خاک پاک ایران.

ما مردم میتوانیم با شرکت در تظاهرات علیه بیگانگان و همچنین با شرکت در همه ی انتخابات ، حمایت خودمان را از نظام مان نشان دهیم و همه با هم تبدیل به مشتی شویم بر علیه دشمنان قسم خورده مان.

در پست بعدی میگم که چرا باید از نظام مان و اسلام حمایت کنیم

یا علی

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 20 / 3 / 1392برچسب:ریاست جمهوری,انتخابات,هدف,رای دادن, توسط مسعود

با سلام خدمت همه دوستان

بدون هیچ مقدمه ای من از همه شما دوستان خواهش میکنم که نظرات خودتون رو بگید ، و بحث کنید تا بهتر بتونیم نتیجه بگیریم ، چیزهایی رو که من میزارم تو وبلاگ نقد کنید و نظر بدهید و نظرات همدیگر رو هم نقد کنید تا اینجوری به نتایج بهتری برسیم. پس خواهش میکنم نظر بدهید.

نکته بعدی اینکه ما تو این وبلاگ فعلا قرار نیست ازکسی یا حزب خاصی حمایت کنیم، بلکه فعلا فقط به این می پردازیم که چطور شخص مورد نظر را انتخاب کنیم،آن کاندید چه خصوصیاتی باید داشته باشد،ملاک های ما برای انتخاب یک شخص باید چه چیزهایی باشد و ...

پیشاپیش خیلی ممنون از همکاری شما دوستان

 یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 22 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

با سلام خدمت همه دوستان سلامی از جنس انتخاباتی

از امروز میخواهیم درباره انتخابات 92 هم بحث کنیم ، البته با کمک همه شما دوستان.

پس از همه شما دوستان خواهش میکنم در بحث ها شرکت کنید و با نظرات خودتان به همدیگه و به من کمک کنید.  

یا  علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:انتخابات,ریاست جمهوری,عوام,خواص, توسط مسعود

با سلام خدمت همه شما دوستان

بصيرت به تعبير اميرمؤمنان، يعني مشاهده درست و دقيق حوادث، تفکر و تدبر در آنها و سنجيدن مسائل و حوادث.

راستش در این بخش قصد دارم راجع به بصیرت و عوام و خواص صحبت کنم

بصیرت ، عوام ، خواص، سه کلید واژه ای که بسیار مهم میباشند، مخصوصا در شرایط کنونی جامعه ما ، که مقام معظم رهبری نیز در این چند سال اخیر روی این سه موضوع خیلی تاکید کرده اند.

من قصد دارم تا با یک سوال که برداشت خودم از بیانات مقام معظم رهبری است راجع به این سه کلید واژه سخنم را آغاز کنم و به قول معروف شفاف سازی کنم.

سوال:

شاید برای خیلی از شماها از جمله خودم پیش آمده باشد که چرا امام حسن(ع) با حاکم زمان خودش(معاویه) که ناحق و کافر هم بود بیعت کرد ولی امام حسین(ع) حاضر به بیعت با حاکم زمان خودش(یزید) نشد؟

در واقع این مشکل از اینجا ناشی میشود که بیشتر ما مردم خیلی سطحی فکر میکنیم و از هر چیزی فقط ظاهرش را می بینیم

به جای اینکه دقیق موضوع را بررسی کنیم و تمام نکات دخیل در آن موضوع را مد نظر قرار دهیم سریع بر اساس ظواهر موضوع نتیجه گیری کرده و دست به اقدامات اشتباه میزنیم.

جواب سوال بالا این است که حاکم زمان امام حسن(ع) یعنی معاویه خیلی زیرک بود و اگر چه کافر بود و اعمال ناشایستی از جمله خوردن شراب و ... انجام میداد،ولی بسیار زیرک و زرنگ بود.

یعنی معاویه همیشه ظاهرش را برای مردم درست و با ایمان نشان میداد و نمازش را اول وقت میخواند ، روزه اش را میگرفت، قرآنش را میخواند و ... ولی در خفا و پنهانی مرتکب هر جور گناهی میشد که کمترین آن شراب خوردن بود. فقط امام حسن و یاران نزدیک ایشان از این اعمال معاویه مطلع بودند.

اما در زمان امام حسین(ع) اینگونه نبود و شرایط کاملا با زمان امام حسن(ع) متفاوت بود. یعنی معاویه به صورت کاملا آشکار در مجالس عمومی گناه میکرد ،شراب میخورد ، حیوان باز بود ، نماز نمی خواند و ... و همه مردم از این کار ها آگاه بودند.

حالا میخواهم بگویم که چرا امام حسن بیعت را پذیرفت ولی امام حسین بیعت را نپذیرفت و قیام کرد.

جواب اینه که اگر امام حسن(ع) بیعت را نمی پذیرفت هیچ کسی از مردم به یاری امام حسن نمی آمد چون در نظر مردم معاویه یک شخصیت مسلمان و مومن وبا ایمان بود(زیرا آنها فریب خورده بودند) و با خودشان این طور فکر میکردند که چرا امام حسن با او بیعت نمیکند و میخواهد با یک شخص مسلمان بدون علت بجنگد مردم فکر میکردند که در این جنگ خونشان بی دلیل ریخته میشود. به همین خاطر به یاری امام نمی آمدند .امام حسن(ع) که از این موضوع آگاهی داشتند مجبور به بیعت شدند زیرا اگر قیام میکردند هیچ کس به خونخواهی ایشان برنمی خواست و آن قیام تقریبا بی اثر میشد.

اما در زمان امام حسین(ع) شرایط کاملا برعکس بود یعنی اگر بیعت را می پذیرفت غیر عادی و ننگ بود.

امام حسین (ع) بیعت را نپذیرفت و قیام کرد چون میدانست که مردم یاریش خواهند کرد(با توجه به چندین هزار بیعت نامه کوفیان)

و با توجه به اینکه مردم میدانستند قیام امام حسین بر حق است و به خونخواهی امام حسین(ع) بلند خواهند شد(مختار،سلیمان و...)

وهمین قیام بود که اسلام را زنده نگه داشت و اثرات آن را تا کنون که قرن ها از آن گذشته است شاهد هستیم و نیاز به توضیح بیشتر نیست.

اما چرا مردم (مخصوصا مردم کوفه) امام حسین(ع) را یاری نکردند، مربوط به نقش خواص و عوام و کمی هم بصیرت در جامعه میباشد که در بخش بعدی خواهم گفت.

یا علی 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

سلام خدمت همه شما دوستان

در این بخش قصد دارم تا راجع به نقش خواص در پیشبرد اهداف جامعه و آگاهی بخشیدن به عوام صحبت کنم

در ابتدا اجازه دهید تا عوام و خواص را از دیدگاه مقام معظم رهبری تعریف کنم

تعریف خواص جامعه

خواص چه كسانی هستند؟ آيا قشر خاصّی هستند؟ جواب، منفی است. زيرا در بين خواص، كنار افراد با سواد، آدمهای بی‌سواد هم هستند. گاهی كسی بی‌سواد است؛ اما جزو خواص است. يعنی می‌فهمد چه كار می‌كند. از روی تصميم‌گيری و تشخيص عمل می‌كند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرك ندارد و لباس روحانی نپوشيده است. به‌هرحال، نسبت به قضايا از فهم برخوردار است.

تعریف عوام جامعه

عوام يعنی كسانی كه وقتی جوّ به سمتی می‌رود، آنها هم دنبالش می‌روند و تحليلی ندارند. يك وقت مردم می‌گويند «زنده باد!» اين هم نگاه می‌كند، می‌گويد «زنده باد!» يك وقت مردم می‌گويند «مرده باد!» نگاه می‌كند، می‌گويد «مرده باد!» يك وقت جوّ اين طور است؛ اين‌جا می‌آيد. يك وقت جو آن طور است؛ آن‌جا می‌رود!

در ادامه میخواهم تا با ارائه یک جریان از اتفاقات زمان امام حسین(ع) که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری میباشد

نقش عوام و خواص را برای شما تشریح نمایم

همانطور که همه مطلع هستید در زمان امام حسین(ع) تعداد زیادی از مردم کوفه برای امام حسین نامه نوشته و با ایشان بیعت کردند و از امام خواستند تا قیام کرده و به کوفه بیاید.

اما امام حسین(ع) در راه بودند که فرستاده ی ایشان جناب مسلم ابن عقیل به امام خبر رساندند که به کوفه نیا ، کوفیان همه بیعت شکسته اند.

سوال: چرا کوفیان خود نامه نوشته و با امام بیعت کردند و یک دفعه هم خودشان بیعت شکستند؟

پاسخ به این سوال را من در 2 مبحث خواهم گفت:

1)نقش خواص آن زمان 2) نقش بصیرت مردم

خواص جامعه در هر زمان نقش بسیار بسیار مهمی را ایفا میکنند.طبق تعریف مقام معظم رهبری خواص افرادی هستند که به مسائل و شرایط زمان آگاه هستند و دارای قدرت تجزیه و تحلیل میباشند و توانایی تشخیص خوب از بد و حق از باطل را دارند.

در زمان امام حسین(ع) مردم کوفه درواقع در نقش عوام بودند و اصلا بصیرت نداشته و در جهت وزش باد حرکت می کردند، یعنی اگر باد به سمت شمال می وزید ،همه به سمت شمال میرفتند و اگر باد به سمت جنوب می وزید همه به سمت جنوب میرفتند.خلاصه اینکه هر کسی هر چیزی که میگفت سریع قبول کرده و به سمت او جذب میشدند.

خوب، حالا وقتی که با یک همچین مردم و همچین آدمهایی سرو کار داریم ، این خواص هستند که باید به این مردم آگاهی و بصیرت داده و به حرکت آنها جهت بدهند.اگر خواص هم به وظیفه خود عمل نکنند و یا اینکه درست به وظیفه خود عمل نکنند ، اون موقع هست که حرکت مردم به انحراف کشیده خواهد شد و به قول معروف میشه قوز بالا قوز.

در زمان امام حسین(ع) خواص آن زمان(مثلا قاضی شریح و ...) به درستی عمل نکرده و دلباخته مال دنیا شده و دل به دنیا بسته و علی رغم اینکه میدانستند که حق با امام حسین(ع) است ویزید باطل است ، از ترس جانشان و دلبستگی به دنیا و حکومت کاملا برعکس به وظیفه خود عمل کرده و مردم را علیه امام تحریک کردند ،و مردم هم که اصلا فکر نمیکردند و قدرت تحلیل درستی نداشتند ، تسلیم حکومت و خواص شده و تا جایی پیش رفتند که در کربلا در کشتن و شهید کردن نوه ی رسول خدا(ص) از هم دیگر پیشی میگرفتند.

توجه کنید که بصیرت داشتن و خواص جامعه چقدر در جامعه مهم میباشند و اگر بصیرت نباشد حتی دست به کشتن پیامبران و امامان هم خواهیم زد.

نتیجه با خودتان

یا علی 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

سلام خدمت همه دوستان

در این بخش میخواهم بگویم که اصلا چرا مردم انقلاب کردند و این انقلاب برای چه بود؟

خیلی خلاصه میخواهم بگویم که اتقلاب ما به خاطر شخص یا اشخاص خاصی نبود ،بلکه این انقلاب به خاطر اسلام و خود مردم بود و هست.

روشن تر بگویم که از آن اسلام که پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) و شهدا ،این همه برایش زحمت کشیدن تا به دست ما برسد دیگر چیزی با قی نمانده بود و همان هم در حال نابودی بود .

تک تک ما مردم در مقابل دین اسلام مسولیم و باید به وظیفه خودمان در قبال آن عمل کنیم وگرنه دچار گناه شده ایم.

پس انقلاب ما هدف خیلی بزرگی دارد.

حالا میخواهم یک پیام به این دشمنان قسم خورده خودمان بدهم که فکر میکنند با این فشارهای اقتصادی و...میتوانند این مردم شجاع و همیشه در صحنه ایران اسلامی را از میدان به حاشیه بکشانند.

یکی نیست به اینها بگه که حمایت و طرفداری ما از این انقلاب و نظام به خاطر این نیست که مثلا مرغ ارزان قیمت بگیریم ، برنج ارزان قیمت بگیریم ،گوشت ارزان قیمت بگیریم و....

انقلاب ما به خاطر خدا و اسلام است ، انقلاب ما و طرفداری ما به خاطر امام زمانمان است.

این درسته که مشکلات تقریبا زیاده و واقعا به مردم فشار میاد ولی ما این مشکلات را به خاطر خدا تحمل میکنیم و میدانیم که خداوند خود بر همه چیز آگاه است(قرآن:همانا بعد هر سختی ،آسانی است.)

پس همه ما در تظاهرات 22 بهمن امسال و انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهیم کرد و دوشادوش هم تبدبل به یک مشت واحد شده و بر صورت دشمنان این نظام و اسلام فرود خواهیم آمد و به این دشمنان خواهیم گفت که ما همه جوره محکم و استوار پای این نظام ایستاده ایم.

ای آمریکا و ای دشمنان ایران زمین از ما عصبانی باشید و در این عصبانیت بسوزید.



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, توسط مسعود

ايشان با اشاره به بي اثر بودن طراحي هاي مختلف سي سال گذشته به دليل ايمان و حضور هوشمندانه مردم در صحنه تأكيد كردند: امروز نيز مهمترين وظيفه آحاد مردم به ويژه جوانان و افراد تأثيرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامي و اعتماد به مسئولان است، و اصلي ترين وظيفه مسئولان هم تلاش و كار بي وقفه و همه جانبه و تدبير براي حل مشكلات و سرعت بخشيدن به حركت رو به جلوي كشور است.

رهبر انقلاب اسلامي در تحليل حوادث سي ساله انقلاب اسلامي و چگونگي انحراف برخي جريانها و گروهها و در نهايت ايستادگي آنها در مقابل مردم، افزودند: در اوائل انقلاب برخي افراد و جريانها كه مدعي روشنفكري و طرفداري از رأي مردم و خلق بودند و شعار دموكراسي مي دادند در مقابل خلقي كه نظام اسلامي را با بهاي سنگيني برسر كار آورده و به آن رأي داده بودند، ايستادند و با مردم مقابله مسلحانه كردند.

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...

 





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 12 / 12 / 1391برچسب:, توسط مسعود

با سلام خدمت همه ی شما عزیزان

آری ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی باز هم حماسه ای دیگر آفرید و یکبار دیگر چشم جهانیان را خیره

ساخت تا از حیرت و تعجب انگشت در دهان گذاشته و به این همه عزت و سربلندی ،غبطه بخورند.

انشاالله خداوند به همه مردم ایران خیر و برکت و هرچه خوبی هست را عطا بفرماید.

 

درود بر شرفت ای ایران و ای ایرانی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 22 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

خبرهای موثق حکایت از این دارد که در شرایط کنونی کشور ،دغدغه مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم در راهپیمایی فردا است وظیفه مردم ، فعالان و نخبگان جامعه ، زمینه سازی این حضور حداکثری است.

آری امروز هم حسین زمان منتظر لبیک ماست. لبیک یا حسین اولین و کمترین قدم ما میتواند باشد.

در پناه حق باشید

     یا علی



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 21 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود


بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

 تبريك عرض ميكنيم اين عيد سعيد را به همه‌ى حضار محترم و ميهمانان عزيز و به همه‌ى ملت بزرگ ايران؛ همچنين تبريك عرض ميكنيم به همه‌ى مسلمين عالم، امت بزرگ اسلامى و به همه‌ى حق‌جويان و آزاديخواهان عالم. روز هفدهم ربيع‌الاول، روز بسيار بزرگى در تاريخ بشر است. ولادت زبده‌ى بشر، صفوت خوبان و خلاصه‌ى فضائل الهى كه در وجود ابناء بشر قرار داده است، در يك چنين روزى است. همچنين ولادت امام صادق (عليه الصّلاة و السّلام) كه وصى بحق پيغمبر و ناشر افكار صحيح اسلامى و اسلام ناب است، در يك چنين روزى است.

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 10 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

آنچه که براى ما مسلمانها مهم است، این است که معرفت خود را نسبت به اسلام و پیغمبر گرامى اسلام، زیاد کنیم. امروز در دنیاى اسلام یکى از دردهاى بزرگ، درد تفرقه و جدایى است. محور وحدت عالم اسلام، مى‏تواند وجود مقدّس پیغمبر – نقطه اعتقاد همه؛ نقطه تمرکز عواطف همه انسانها – باشد. ما مسلمانها هیچ نقطه‏اى را به این روشنى و به این جامعیت – مثل وجود مقدّس پیغمبر – نداریم؛ که هم مسلمانها به او معتقدند، هم علاوه بر اعتقاد، یک پیوند عاطفى و معنوى، دلها و احساسات مسلمانان را به آن وجود مقدّس، متّصل کرده است. این بهترین مرکز وحدت است.
تصادفى نیست که ما مشاهده مى‏کنیم در این سالهاى اخیر، مثل دوران قرون وسطى‏ و دوران تحلیلهاى مغرضانه مستشرقین،نسبت به ساحت مقدس نبى‏اکرم اهانت روا مى‏دارند. در دوران قرون وسطى‏ کشیشان مسیحى در نوشته‏ها، گفتارها و کارهاى هنریشان و در دورانى که تاریخ نویسى مستشرقین باب شد، همانها در آثارشان به شخصیت پیغمبر اکرم اهانت مى‏کردند. در قرن گذشته هم باز دیدیم که مستشرقین غیرمسلمانِ غربى یکى از نقاطى را که مورد تشکیک و در مواردى مورد اهانت قرار دادند، شخصیت مقدس و مبارک نبى‏اکرم بود!
مدتها فاصله شده بود؛ ولى اخیراً باز شروع کردند. در چند سال اخیر، انسان یک تهاجم مطبوعاتى و فرهنگى پلید و شومى را در اکناف عالم نسبت به شخصیت نبى‏اکرم صلّى‏اللَّه‏علیه‏وآله‏وسلّم مشاهده مى‏کند. این کار مى‏تواند حساب شده باشد؛ چون به این نقطه توجّه شده است که مسلمانان مى‏توانند برگرد محور وجود مقدّس نبى‏اکرم و اعتقاد و محبت و عشق به او جمع شوند. لذا آن مرکز را مورد مناقشه قرار مى‏دهند.
علماى اسلام، روشنفکران مسلمان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان در دنیاى اسلام، امروز وظیفه دارند تا آن‏جایى که توان آنها اجازه مى‏دهد، شخصیت نبى‏اکرم و ابعاد عظمت این وجود بزرگ را براى مسلمانان و غیر مسلمانان ترسیم کنند. این امر به اتّحاد امت اسلامى و به خیزشى که امروز در نسلهاى جوان امت اسلام به سوى اسلام مشاهده مى‏شود، کمک خواهد کرد. ( ۳۱/ ۰۳/ ۷۹ )

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 10 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود


۱- سرمایه‌گذاری انسانی

انتخابات سرمایه ‏گذارى عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه ‏ى سنگین و عظیمى را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزى است. ملت ایران سرمایه ‏گذارى عظیمى را می‌کند، سپرده‏ گذارى بزرگى را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد.

آراء یکایک شما مردم سهمى است از همان سرمایه‏ گذارى و سپرده‏گذارى. هر رأیى که شما در صندوق می‏اندازید، مثل این است که یک بخشى از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأى هم اهمیت دارد.

هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ براى ملت ایران حرمت بیشترى خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۱/۱/۱۳۸۸

 

۲- ثمره مردم‌سالاری دینی

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشى نیست. پایه‏ ى نظام ما همین انتخابات است. یکى از پایه ‏ها، انتخابات است. مردم‏سالارى دینى با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالارى دینى با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ى مردم، ارتباط فکرى و عقلانى و عاطفى مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانى و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.

این مردم‏سالارى، عامل پایدارى ملت ایران است. این‌که شما توانسته ‏اید در طول این سى‌سال از نهیب ابرقدرت‌ها نترسید، این‌که ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه ‏ى اساسى به شما بزنند، این‌که جوانان کشور در ورود به میدان‌هاى گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان می‌دهند، ناشى از مردم‏سالارى دینى است.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۱/۱/۱۳۸۸

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 9 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

۱-این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید.

2-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است .

۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.

۴-در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید.... چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست.

۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

۶-در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود .

۷-جنگ نرم، صحنه رویارویی دروغ های بزرگ باواقعیت های تردیدناپذیراست .

۸-دراین جنگ نرم،کافی است هواداران جبهه حق بیدارباشندو بیکار ننشینند چراکه زبان حق همیشه مؤثرتراز زبان باطل است.

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 9 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریكا، كه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر كرده است.  

1. آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریكا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمیگردد؟
مبارزه از قبل از سال 43 شروع شد؛ يعنى از سال 32 با كودتاى 28 مرداد كه به وسيله‌ى آمريكائى‌ها در ايران انجام گرفت و حكومت دكتر مصدق را سرنگون كردند. مأموران آمريكائى رسماً آمدند ايران، با چمدانهاى پر از دلار، الواط و اوباش و اراذل و بعضى از سياستمداران خودفروخته را تطميع كردند و كودتاى 28 مرداد سال 32 را در اينجا راه انداختند و حكومت مصدق را سرنگون كردند. جالب اين است كه بدانيد حكومت مصدق كه به وسيلهى آمريكائى‌ها سرنگون شد، هيچگونه خصومتى با آمريكائى‌ها نداشت. او در مقابله‌ى با انگليسى‌ها ايستاده بود و به آمريكائى‌ها اعتماد كرده بود؛ اميدوار بود كه  آمريكائى‌ها به او كمك كنند؛ با آنها روابط دوستانه‌اى داشت، به آنها اظهار علاقه ميكرد، شايد اظهار كوچكى ميكرد. با اين دولت، آمريكائى‌ها اين كار را كردند. اينجور نبود كه دولتى كه در تهران سر كار است، يك دولت ضد آمريكائى باشد؛ نه، با آنها دوست بود؛ اما منافع استكبارى اقتضاء كرد، آمريكائى‌ها با انگليسها همدست شدند، پولها را برداشتند آوردند اينجا و كار خود را كردند.

تقريباً ده سال از اين قضيه گذشت، حادثه‌ى قيام مردم در پانزده خرداد و انقلاب اسلامى و مبارزات اسلامى و نهضت اسلامى پيش آمد. يعنى اينها ده سال فشار آوردند، كتك زدند، زندان كردند، اعدام كردند، هر كار خواستند در اين كشور كردند؛ بالاخره يك انفجارى در ده سال بعد از اين قضيه در خرداد 42 اتفاق افتاد. اينجا هم طرف قضيه اگرچه حكومت ظالم طاغوت و حكومت پهلوى بود، اما آمريكائى‌ها پشت سر اين حكومت قرار داشتند؛ آنها بودند كه آن را تقويت ميكردند و به وسيله‌ى او بر همه‌ى امور كشور ما مسلط شده بودند. اين مبارزه ادامه پيدا كرد تا سال 43؛ آمريكائى‌ها ناگزير شدند مستقيماً داخل مسائل بشوند. امام بزرگوار را در سال 43 تبعيد كردند. اينجا هم به حسب ظاهر، آنها توانستند حرف خودشان را پيش ببرند و به خيال خودشان ملت ايران را مغلوب كنند؛ اما ملت ايران مغلوب نشد.

بعد از سال 43 كه حكومت مطلقه‌ى محمدرضا پهلوى به پشتيبانى آمريكائى‌ها در كشور هزاران فاجعه آفريد و آمريكائى‌ها هم هرچه توانستند، به غارت و چپاول و توسعه‌طلبى و تجاوز در ايران ادامه دادند؛ ده‌ها هزار مستشارشان در ايران بردند، خوردند، پول گرفتند، شكنجه تعليم دادند، هزاران جنايت در ايران كردند، بالاخره در سال 56 و دنبالهاش سال 57 اين حركت عظيم ملت ايران به رهبرى امام بزرگوار شروع شد. اين دفعه، اين مبارزه ديگر مبارزهاى نبود كه اميد پيروزى براى دشمن وجود داشته باشد. ملت ايستاد، مقاومت كرد، فداكارى كرد؛ مردانش، زنانش، حتّى دانش‌آموزانش در خيابانها كشته شدند؛ اما سرانجام در سال 1357 ملت ايران پيروز شد. يعنى در اين مبارزه‌ى طولانى از سال 32 تا سال 57 - در طول مدت بيست و پنج سال مبارزه - بالاخره آن كه پيروز ميدان شد، ملت ايران بود.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان ۱۰/۰۸/۱۳۹۱
 
لطفا ادامه مطلب را بخوانید ...
 





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد