عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

آنچه که براى ما مسلمانها مهم است، این است که معرفت خود را نسبت به اسلام و پیغمبر گرامى اسلام، زیاد کنیم. امروز در دنیاى اسلام یکى از دردهاى بزرگ، درد تفرقه و جدایى است. محور وحدت عالم اسلام، مى‏تواند وجود مقدّس پیغمبر – نقطه اعتقاد همه؛ نقطه تمرکز عواطف همه انسانها – باشد. ما مسلمانها هیچ نقطه‏اى را به این روشنى و به این جامعیت – مثل وجود مقدّس پیغمبر – نداریم؛ که هم مسلمانها به او معتقدند، هم علاوه بر اعتقاد، یک پیوند عاطفى و معنوى، دلها و احساسات مسلمانان را به آن وجود مقدّس، متّصل کرده است. این بهترین مرکز وحدت است.
تصادفى نیست که ما مشاهده مى‏کنیم در این سالهاى اخیر، مثل دوران قرون وسطى‏ و دوران تحلیلهاى مغرضانه مستشرقین،نسبت به ساحت مقدس نبى‏اکرم اهانت روا مى‏دارند. در دوران قرون وسطى‏ کشیشان مسیحى در نوشته‏ها، گفتارها و کارهاى هنریشان و در دورانى که تاریخ نویسى مستشرقین باب شد، همانها در آثارشان به شخصیت پیغمبر اکرم اهانت مى‏کردند. در قرن گذشته هم باز دیدیم که مستشرقین غیرمسلمانِ غربى یکى از نقاطى را که مورد تشکیک و در مواردى مورد اهانت قرار دادند، شخصیت مقدس و مبارک نبى‏اکرم بود!
مدتها فاصله شده بود؛ ولى اخیراً باز شروع کردند. در چند سال اخیر، انسان یک تهاجم مطبوعاتى و فرهنگى پلید و شومى را در اکناف عالم نسبت به شخصیت نبى‏اکرم صلّى‏اللَّه‏علیه‏وآله‏وسلّم مشاهده مى‏کند. این کار مى‏تواند حساب شده باشد؛ چون به این نقطه توجّه شده است که مسلمانان مى‏توانند برگرد محور وجود مقدّس نبى‏اکرم و اعتقاد و محبت و عشق به او جمع شوند. لذا آن مرکز را مورد مناقشه قرار مى‏دهند.
علماى اسلام، روشنفکران مسلمان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان در دنیاى اسلام، امروز وظیفه دارند تا آن‏جایى که توان آنها اجازه مى‏دهد، شخصیت نبى‏اکرم و ابعاد عظمت این وجود بزرگ را براى مسلمانان و غیر مسلمانان ترسیم کنند. این امر به اتّحاد امت اسلامى و به خیزشى که امروز در نسلهاى جوان امت اسلام به سوى اسلام مشاهده مى‏شود، کمک خواهد کرد. ( ۳۱/ ۰۳/ ۷۹ )

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 10 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود


۱- سرمایه‌گذاری انسانی

انتخابات سرمایه ‏گذارى عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه ‏ى سنگین و عظیمى را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزى است. ملت ایران سرمایه ‏گذارى عظیمى را می‌کند، سپرده‏ گذارى بزرگى را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد.

آراء یکایک شما مردم سهمى است از همان سرمایه‏ گذارى و سپرده‏گذارى. هر رأیى که شما در صندوق می‏اندازید، مثل این است که یک بخشى از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأى هم اهمیت دارد.

هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ براى ملت ایران حرمت بیشترى خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۱/۱/۱۳۸۸

 

۲- ثمره مردم‌سالاری دینی

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشى نیست. پایه‏ ى نظام ما همین انتخابات است. یکى از پایه ‏ها، انتخابات است. مردم‏سالارى دینى با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالارى دینى با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ى مردم، ارتباط فکرى و عقلانى و عاطفى مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانى و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.

این مردم‏سالارى، عامل پایدارى ملت ایران است. این‌که شما توانسته ‏اید در طول این سى‌سال از نهیب ابرقدرت‌ها نترسید، این‌که ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه ‏ى اساسى به شما بزنند، این‌که جوانان کشور در ورود به میدان‌هاى گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان می‌دهند، ناشى از مردم‏سالارى دینى است.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۱/۱/۱۳۸۸

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 9 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

۱-این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید.

2-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است .

۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.

۴-در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید.... چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست.

۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

۶-در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود .

۷-جنگ نرم، صحنه رویارویی دروغ های بزرگ باواقعیت های تردیدناپذیراست .

۸-دراین جنگ نرم،کافی است هواداران جبهه حق بیدارباشندو بیکار ننشینند چراکه زبان حق همیشه مؤثرتراز زبان باطل است.

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 9 / 11 / 1391برچسب:, توسط مسعود

متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریكا، كه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر كرده است.  

1. آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریكا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمیگردد؟
مبارزه از قبل از سال 43 شروع شد؛ يعنى از سال 32 با كودتاى 28 مرداد كه به وسيله‌ى آمريكائى‌ها در ايران انجام گرفت و حكومت دكتر مصدق را سرنگون كردند. مأموران آمريكائى رسماً آمدند ايران، با چمدانهاى پر از دلار، الواط و اوباش و اراذل و بعضى از سياستمداران خودفروخته را تطميع كردند و كودتاى 28 مرداد سال 32 را در اينجا راه انداختند و حكومت مصدق را سرنگون كردند. جالب اين است كه بدانيد حكومت مصدق كه به وسيلهى آمريكائى‌ها سرنگون شد، هيچگونه خصومتى با آمريكائى‌ها نداشت. او در مقابله‌ى با انگليسى‌ها ايستاده بود و به آمريكائى‌ها اعتماد كرده بود؛ اميدوار بود كه  آمريكائى‌ها به او كمك كنند؛ با آنها روابط دوستانه‌اى داشت، به آنها اظهار علاقه ميكرد، شايد اظهار كوچكى ميكرد. با اين دولت، آمريكائى‌ها اين كار را كردند. اينجور نبود كه دولتى كه در تهران سر كار است، يك دولت ضد آمريكائى باشد؛ نه، با آنها دوست بود؛ اما منافع استكبارى اقتضاء كرد، آمريكائى‌ها با انگليسها همدست شدند، پولها را برداشتند آوردند اينجا و كار خود را كردند.

تقريباً ده سال از اين قضيه گذشت، حادثه‌ى قيام مردم در پانزده خرداد و انقلاب اسلامى و مبارزات اسلامى و نهضت اسلامى پيش آمد. يعنى اينها ده سال فشار آوردند، كتك زدند، زندان كردند، اعدام كردند، هر كار خواستند در اين كشور كردند؛ بالاخره يك انفجارى در ده سال بعد از اين قضيه در خرداد 42 اتفاق افتاد. اينجا هم طرف قضيه اگرچه حكومت ظالم طاغوت و حكومت پهلوى بود، اما آمريكائى‌ها پشت سر اين حكومت قرار داشتند؛ آنها بودند كه آن را تقويت ميكردند و به وسيله‌ى او بر همه‌ى امور كشور ما مسلط شده بودند. اين مبارزه ادامه پيدا كرد تا سال 43؛ آمريكائى‌ها ناگزير شدند مستقيماً داخل مسائل بشوند. امام بزرگوار را در سال 43 تبعيد كردند. اينجا هم به حسب ظاهر، آنها توانستند حرف خودشان را پيش ببرند و به خيال خودشان ملت ايران را مغلوب كنند؛ اما ملت ايران مغلوب نشد.

بعد از سال 43 كه حكومت مطلقه‌ى محمدرضا پهلوى به پشتيبانى آمريكائى‌ها در كشور هزاران فاجعه آفريد و آمريكائى‌ها هم هرچه توانستند، به غارت و چپاول و توسعه‌طلبى و تجاوز در ايران ادامه دادند؛ ده‌ها هزار مستشارشان در ايران بردند، خوردند، پول گرفتند، شكنجه تعليم دادند، هزاران جنايت در ايران كردند، بالاخره در سال 56 و دنبالهاش سال 57 اين حركت عظيم ملت ايران به رهبرى امام بزرگوار شروع شد. اين دفعه، اين مبارزه ديگر مبارزهاى نبود كه اميد پيروزى براى دشمن وجود داشته باشد. ملت ايستاد، مقاومت كرد، فداكارى كرد؛ مردانش، زنانش، حتّى دانش‌آموزانش در خيابانها كشته شدند؛ اما سرانجام در سال 1357 ملت ايران پيروز شد. يعنى در اين مبارزه‌ى طولانى از سال 32 تا سال 57 - در طول مدت بيست و پنج سال مبارزه - بالاخره آن كه پيروز ميدان شد، ملت ايران بود.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان ۱۰/۰۸/۱۳۹۱
 
لطفا ادامه مطلب را بخوانید ...
 





ادامه مطلب...
...



طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، 25 توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان را منتشر کرد.

در این اینفوگرافی، به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر دانشجویان که روز شانزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد، پرداخته شده است.

اینو حتما حتما ببینید  چون خیلی با ارزشه(حجم تصویر کمی زیاده ، لطفا صبور باشید)

برای دیدن تصویر(اینفوگرافی)    بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک نمایش این تصویر

 

منبع: www.farsnews.com



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

ارومیه - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:ذجهانیان باید بدانند که موفقیت های ایران اسلامی به شکار پهپاد خلاصه نمی شود، بلکه اتفاقات دیگری نیز افتاده که انتشار خبر آنها به مصلحت نیست.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا نقدی چهارشنبه شب در جمع مسئولان حلقه های تربیتی صالحین در ارومیه افزود: تجاوز پهپاد آمریکایی به آسمان ایران در خلیج فارس، سند دروغگویی و خوی وحشیگیری سردمداران آمریکاست.

وی با بیان اینکه پهپاد آمریکایی در حالی به آسمان ایران در خلیج فارس تجاوز کرد که در مقابل چشم جهانیان برای مذاکره با ایران التماس می کند اظهارداشت: این عمل غیر منطقی و وحشیانه آمریکا چهره پلید او را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که آمریکایی ها هیچ پایبندی به گفته های خود ندارد.

سردار نقدی با بیان اینکه اقدام شجاعانه پاسداران قهرمان در برابر تجاوز پهپاد جاسوسی بهترین پاسخی بود که داده شد گفت: تجاوز پهپاد برای بیداری آنهایی که خودشان را به خواب زده اند و دم از مذاکره می زنند، کافی است.

سردار نقدی ادامه داد: آمریکا و کشورهای هم پیمان با آمریکا تحمل پیشرفت ایران را ندارند و برای پیشبرد اهداف پلید خود به هر ترفند و توطئه ای دست می زنند.

وی اضافه کرد: جهانیان باید بدانند که موفقیت های ایران اسلامی به شکار پهپاد خلاصه نمی شود ، بلکه اتفاقات دیگری نیز افتاده که انتشار خبر آنها به مصلحت نیست.

رئیس بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: به برکت خون شهداء ، امروز ایران اسلامی به الگویی جهانی در مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است.

سردار نقدی با تجلیل از ایثارگری و مجاهدت های شهداء و ایثارگران در حفظ ارزش های انقلاب و اسلام گفت: شهدای عزیز با ارواح ملکوتی و دعای خیرشان همواره جریان بسیج را حمایت کرده و امروز نیز عظمت بسیج همچون دوران با شکوه دفاع مقدس در تمام عرصه ها نمایان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ، شکست اخیر رژیم اشغالگر قدس در مقابل مقاومت فلسطین را ناشی از نفوذ انقلاب اسلامی در جهان و منطقه دانست و یادآور شد : همانطور که امام راحل وعده فرموده بودند، امروز اسلام، ابرقدرت ها را به خاک مذلت نشانده و جهانیان مشاهده کردند که چگونه صهیونیست های متجاوز به رغم حمایت کامل ابرقدرت ها با خفت و خواری عقب نشینی کردند.

منبع: www.mehrnews.com

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود

یک روزنامه پاکستانی با اشاره به مهندسی معکوس و استفاده ایران از فناوری به کار رفته در پهبادهای آمریکا، عنوان داشت که بدین ترتیب دیگر ایالات متحده تنها دارنده فناوری های پیشرفته در مورد هواپیماهای بدون سرنشین نخواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اکسپرس تریبون در گزارش خود می نویسد : ممکن است جهان حساسیت هایی در مورد توسعه برنامه هسته ای ایران داشته باشد، اما این کشور هم اکنون بر روی برنامه جدیدی کار می کند که ممکن است مورد توجه بیش از حد و یا حتی نگرانی آمریکا واقع شود.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا تا مدت زمان زیادی نمی تواند به عنوان تنها کشور دارنده فناوری های پیشرفته در مورد هواپیماهای بدون سرنشین مطرح باشد و به عبارت دیگر تا زمانی که ایران به این کار اقدام نکرده بود می شد آمریکا را به عنوان تنها دارنده تکنولوژی پیشرفته در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دانست.

اما در یک سال گذشته ایران دو فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین را به تصاحب خود درآورده و با استفاده از مهندسی معکوس در حال پی بردن و استفاده از فناوری به کار رفته در ساخت این هواپیماهاست.

این روزنامه در ادامه به سخنان "علاءالدین بروجرودی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اشاره می کند.

بروجردی اخیرا در گفتگو با رسانه های پاکستانی گفته بود : تهران امیدوار به توسعه فناوری های پیشرفته هواپیماهای بدون سرنشین پس از موفقیت در فرود آوردن یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا در سال گذشته است.

این روزنامه در ادامه به صحبتهای "مشاهد حسین" رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان اشاره کرد و می نویسد : می توان گفت که برای استفاده از پیشرفت های ایران بود که مشاهد حسین خواستار افزایش همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان اسلام آباد و تهران شد.

مشاهد حسین حتی گام را فراتر گذاشته و اعلام داشت که هند نیز می تواند در همکاری ایران و پاکستان در این موارد سهیم باشد.  

منبع: www.mehrnews.com

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:, توسط مسعود
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد